imstrongwithoutyou

Hormoner, hormoner, hormoner...!

Kategori: Allmänt

Min dotter fyllde 5 år i torsdags och förut idag hade vi ett kalas för henne. Så hon bjöd några dagis kompisar.
Det gick väl bra, förutom att hennes pappa som skulle komma och hjälpa mig dök aldrig upp. Så där var man med 14 barn och skulle se till alla samtidigt. Men en mamma som var där frågade om jag behövde hjälp. Pinsamt eftersom det är jag som har ordnat detta men vad ska man göra? Så det blev att hon fick hjälpa mig med att dela ut maten, glassen och sånt där.
De andra föräldrarna som stannade kvar också sa även det att man borde egentligen göra så att vissa föräldrar hjälper till på kalas och så när det är en som har kalas så man slipper ordna och fixa allting själv. Vilket var en bra idé tyckte jag. Så får se hur det blir med den saken.
Trött blev jag iaf efter kalaset och ville bara sova. Vilket jag inte har gjort än och jag är inte trött längre. Mina fötter var det nog mest synd om! Höll på hela dagen igår, var hemma 2 timmar innan klockan blev 20.30. Sen gick jag inte ut mer på hela dagen och det har jag inte gjort idag heller. Lämnade bara tillbaka nyckeln vid 20 tiden (bor på samma gård så det var inte alls långt) sen hem igen. 
Borde egentligen vara skit trött. somnade sent inatt och vaknade 08.40 bara så där helt pigg fast jag kunde ha sovit fram till 10.30 eftersom jag var barnledig. När man kan sova länge, ja då vaknar man. Men när man ska upp tidigt så orkar man inte. Helt sjukt det där.

Mina hormoner börjar spela mig ett spratt tror jag. Vill bara gråta och tänker. Får inte låta dem ta över för då blir det bara fel av alltihop. 

Inskrivningen för mig och bebisen i magen var i torsdags, pappan dök aldrig upp och jag skickade 2 sms och ringde minst 20 gånger, jag skojar inte! Och han har fortfarande inte hört av sig! Arg? KAN man säga!
Han lovade att följa med på varje sak som skulle vara, men icke!
Han kan ju glömma allt det andra också. För nu är jag arg! 
Ultraljudet är den 5 maj. Vill ha det nu så man vet hur många det är som ligger där inne. Är fasen orolig över att det är 2 där inne.
Okej, jag hade mage innan, men den har redan växt och när jag väntade min dotter så syndes det inte alls i 3.e månaden som jag är i nu. 
Får vänta och se den 5 maj helt enkelt. Lite nervös är jag allt.

Och med detta vill jag säga; Att det är en väldans tur att man bara fyller år en gång om året!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: