imstrongwithoutyou

Stjärnor. Stjärnbilder. Himmel. Natt

Kategori: Allmänt

ingen vet säkert varför stjärnorna står högt i skyn. ingen vet säkert vem som sade att stjärnbilder finns. men en sak jag vet säkert är att jag aldrig vill lämna denna plats bredvid dig. att sitta under en stjärnfylld himmel denna vackra december natt skulle jag inte byta mot alla rikedomar i världen. allt jag vill göra är att sitta här bredvid dig och se på stjärnbilderna som finns och peka ut dem för dig. jag hade velat flytta om alla stjärnorna i himmelen tills de stavat ditt namn. jag hade velat se dig som en stjärnbild där högt uppe i himmelen om natten. jag hade velat att stjärnorna för alltid fanns där. jag hade velat att natten aldrig tog slut.
den här stjärnfyllda natten är endast för dig och mig. vi kan sitta här för alltid. på kullen bakom ditt hus. och titta upp i himmelen. se stjärnorna som lyser mot varandra nästan som om de kallar på varandra precis som mitt hjärta ropar efter ditt. på kullen bakom ditt hus där ingen annan finns. endast du. jag försvinner sakta. jag flimmrar bort framför dina ögon. du sitter där själv och tittar upp på alla stjärnorna och önskar jag vore här. du ser dem blinka emot dig. det enda du vill är att stava mitt namn i stjärnorna men när du försöker så faller alla stjärnorna och natten blir till dag. stjärnorna lyssnar inte på den som är ensam. på kullen bakom ditt hus där ingen annan finns.
på kullen bakom ditt hus. samma december kväll kommer jag tillbaka. jag flimmrar framför ögonen dina. jag skriver ditt namn i den svarta nattens himmel igen. jag håller dig i famnen igen och jag sätter mig ner bredvid dig och pekar ut alla stjärnbilder. jag ritar med handen i himmelen. jag slänger en stjärna och ber dig önska något. på kullen bakom ditt hus. dit jag alltid kom men aldrig försvann.
jag ser in i dina ögon. och du ser in i mina. du ser att jag blott är ett stjärnbarn. i mina pupiller faller stjärnor och min färg är blott lysande. jag håller din hand och ber dig blunda och viskar tyst i ditt öra att önska dig något. jag håller om dig hårt och ser dig i ögonen. i mina pupiller faller stjärnor ej mer och min färg är blå. jag står på jorden med din hand i min och är blott en pojke som håller din hand. som ber dig se på stjärnorna. ditt namn står bland stjärnorna och det gör det än idag. och jag är fortfarande kvar vid din sida. på kullen står vi än idag och ser på stjärnorna och deras bilder.

ingen vet säkert varför stjärnorna står högt i skyn. ingen vet säkert vem som sade att stjärnbilder finns. men en sak jag vet säkert är att jag aldrig vill lämna denna plats bredvid dig. att sitta under en stjärnfylld himmel denna vackra december natt skulle jag inte byta mot alla rikedomar i världen. allt jag vill göra är att sitta här bredvid dig och se på stjärnbilderna som finns och peka ut dem för dig. jag hade velat flytta om alla stjärnorna i himmelen tills de stavat ditt namn. jag hade velat se dig som en stjärnbild där högt uppe i himmelen om natten. jag hade velat att stjärnorna för alltid fanns där. jag hade velat att natten aldrig tog slut.
den här stjärnfyllda natten är endast för dig och mig. vi kan sitta här för alltid. på kullen bakom ditt hus. och titta upp i himmelen. se stjärnorna som lyser mot varandra nästan som om de kallar på varandra precis som mitt hjärta ropar efter ditt. på kullen bakom ditt hus där ingen annan finns. endast du. jag försvinner sakta. jag flimmrar bort framför dina ögon. du sitter där själv och tittar upp på alla stjärnorna och önskar jag vore här. du ser dem blinka emot dig. det enda du vill är att stava mitt namn i stjärnorna men när du försöker så faller alla stjärnorna och natten blir till dag. stjärnorna lyssnar inte på den som är ensam. på kullen bakom ditt hus där ingen annan finns.

på kullen bakom ditt hus. samma december kväll kommer jag tillbaka. jag flimmrar framför ögonen dina. jag skriver ditt namn i den svarta nattens himmel igen. jag håller dig i famnen igen och jag sätter mig ner bredvid dig och pekar ut alla stjärnbilder. jag ritar med handen i himmelen. jag slänger en stjärna och ber dig önska något. på kullen bakom ditt hus. dit jag alltid kom men aldrig försvann.
jag ser in i dina ögon. och du ser in i mina. du ser att jag blott är ett stjärnbarn. i mina pupiller faller stjärnor och min färg är blott lysande. jag håller din hand och ber dig blunda och viskar tyst i ditt öra att önska dig något. jag håller om dig hårt och ser dig i ögonen. i mina pupiller faller stjärnor ej mer och min färg är blå. jag står på jorden med din hand i min och är blott en pojke som håller din hand. som ber dig se på stjärnorna. ditt namn står bland stjärnorna och det gör det än idag. och jag är fortfarande kvar vid din sida. på kullen står vi än idag och ser på stjärnorna och deras bilder.


Skriven av: David.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: