imstrongwithoutyou

How to do? How to do?

Kategori: Allmänt

Först så vill jag bara tacka mina 2 vänner som ställer upp och låter mig och min dotter få bo här tills vi har fått våran egna lägenhet. TACK så mycket! Det är guldvärt!

Kvinnojouren: Nu har jag flyttat ut helt från kvinnojouren. Jag trivdes inte alls det sista. Speciellt inte när den andra kvinnan kom. Fick ju inte vara ensam någon dag. Packade alla sakerna idag och tog med mig dem hem till dit vi bor nu. Så nu slipper jag det stället mer. Vilket känns otroligt skönt!

Katterna: Har blivit ett problem igen. Min bror vill inte rensa lådan och jag kan inte göra det. Så han säger att om någon annan som jag känner kan göra det åt mig. Men vem skulle göra det liksom? Och nu frågade han om inte någon annan kan ta dem i en vecka tills mitt möte hade vart. Men jag får ju inte lägenheten då. Vet inte hur jag ska lösa detta. Så nu står jag inför valet att lämna båda på djurens vänner. Vilket jag inte vill.

Mötet: Var ju inte som sagt den 28.e januari för det hade blivit ett missförstånd. Men hon ringde mig igår och sa att vi inte behöver vänta på AU mötet om 2,5 vecka. Utan att min barn & familj soc och ekonomi soc vet en annan chef som de ska prata med i nästa vecka. Och då kan hon betala min skuld. Och hon sa även att jag kan få flytta in tidigare då. Snacka att jag blev glad! Så nu ÄR det bara att hålla tummen. För nu blir mötet.

VUP: Läkaren som jag har haft kontakt med ringde mig idag när jag var på dagis för att lämna min dotter. Hon sa att de hade haft mötet och tyckte att det var bra att jag hade en fortsatt kontakt fast med den läkaren som jag pratade med innan jag träffade henne om mitt mående osv. Sen så ska jag få göra ett aspergertest. Men som hon sa så lär det dröja, upp till 3-5 månader. Så än så kommer jag inte att få reda på om jag har det eller inte. Vi pratade även om min sömn. Också berättade jag att jag inte kan ta sömntabletter. Så får se hur vi löser detta.
Frågade även hur det gick med dem testen jag hade gjort. Så sa hon att det ADHD-testet visade att jag mycket möjligen kan ha det. Men hon ville att jag skulle göra ett till test. Ett mycket bättre och med fler frågor på. Så de kommer att skicka en kallelse till mig om när jag ska vara där. Sen så var det någonting mer som jag skulle träffa en läkare för. Men det minns jag inte vad det var, men det blir nog bra i slut ändan sen.

Happy ending?

Kommentarer

  • Missond säger:

    <3<3<3

    2011-02-03 | 22:44:11
  • Emelie säger:

    Du ska se att allt ordnar sig i slutändan! Jag finns med dig hela vägen. <3

    2011-02-05 | 01:13:53
    Bloggadress: http://takeitontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här: