imstrongwithoutyou

kalas och annat skit..

Kategori: Allmänt

Har varit på kalas idag med min dotter. Kom hem för en timme sen ungefär.
Senare idag så ska jag iväg på ett kalas. Eller snarare en fest för en kompis fyller år. Så igår blev det present köpning. Var lite svårt att komma på vad hon vill ha eftersom jag inte vet vad hon gillar. Så tog hjälp av en annan som också ska dit ikväll, men hon visste inte heller. Så vi bara chansade och får hoppas att hon tycker om det.
Efter att vi hade vart där så gick jag hem till mitt ex (dotterns pappa) för att han ville prata. Jag vet! Skulle inte göra det, men nu gjorde jag det. Det hela började bra, som alltid. Men sen blev det bråk i hallen också sa han att jag skulle bestämma mig om hur jag ville göra. Jag vill ju vara vän med honom iaf. Men han vill någonting mer. Så jag sa det att han får höra av sig när han har bestämt sig eftersom jag skulle iväg och hämta dottern på dagis och att kompisen var nedanför i trappan och väntade på mig. Så skulle jag stänga dörren. Då sa han att jag skulle komma tillbaka in och att det bara skulle ta 2 minuter. Men sa det att jag måste gå. Och så sa vi ungefär 3 gånger och till sist så stängde jag dörren för att gå. ALDRIG gjort så mot honom! ALDRIG! Bara det blev jag själv stolt över mig själv. Sen så kom han också ut och sa att han skulle ha pengar som jag lånade utav honom förra året som han aldrig har nämnt tidigare utan gjorde det nu bara för att jävlas. Också började jag och min kompis gå till stationen och han följer efter. Vi ställer oss vid hållplatsen och han kommer efter någon minut efter han har vart inne och köpt ett engångskort. Också säger han "Kan du jävlas så kan jag. Jag ska jävlas med dig. Jag ska ta henne och jag ska jävlas på dagis också. Och jag ska ha mina pengar." Sa till honom det att om han följer efter så får han dem inte, utan han måste stanna kvar tills jag skickar till honom. Men det gjorde han inte, utan han följde med till dagiset och skulle ta henne. Men hann säga till personalen för jag gick först att de skulle hjälpa mig. Men de kan ju inte göra så mycket eftersom vi har gemensamvårdnad. Vilket jag ska börja ordna nu på måndag att jag får ensamvårdnad. 
Han sa att han skulle ta med henne till leksaksaffären för att köpa leksak till henne. Vilket han inte sa till mig! Så sa det till honom att han ljuger osv. Sa även till våran dotter att inte följa med honom för han bara ljuger det med leksaken. Och hon ville inte ens följa med honom. Och jag försökte få henne att visa mig vad hon hade gjort, vilka teckningar hon hade gjort igår osv bara för att dröja ut på tiden så han skulle gå. Vilket han aldrig gjorde.
Personalen ringde till henne på barn & familj som jag har och en till. Så först så fick han prata med den andra kvinnan och sen jag.
Han hade inte velat ge ut sitt telefonnummer till henne för han sa att hans telefon inte fungerade. Men hur kan han då messa med mig? Sa till henne att han ljög och hon förstod det. Så jag var snäll och gav hans telefonnummer till henne *hihi!*
Och hon sa det att det var jag som skulle ta våran dotter och inte han. För han hade ingen rätt till det. Så jag förklarade om den gemensammavårdnaden men hon sa att det spelar ingen roll. För det var planerat från första början att jag skulle hämta henne och inget annat. 
Vi var på dagiset i en timme! En timme! 
Till sist så kom hon från barn & familj och den andra kvinnan. Den andra kvinnan gick direkt till honom och pratade med honom medans hon från barn & familj körde hem oss.
Också säger hon i bilen att det såg inte så bra ut att vi båda kom samtidigt till dagis jag och hennes pappa. Men vad ska jag göra när han tar samma buss som mig? Ta busskortet ifrån honom eller?
Sen har det bara vart lugnt. Förutom att han har skickat en del mess till mig och sagt förlåt och att han älskar mig jätte mycket osv.. Samma som alltid med andra ord. 
Sa det till honom att jag inte orkar med detta längre. Han blev sur för att jag inte kom tillbaka in till hans lägenhet i 2 minuter så han kunde krama och pussa på mig som han brukar göra och sen tro att allt är bra igen. Den gubben funkar inte längre!

Är trött på skiten. Nu orkar jag inte mer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: