imstrongwithoutyou

första dagen.

Kategori: Allmänt

Första dagen som rökfri. Och kan ju säga att det är ett rent helvete! Riktigt känner hur allt "gift" åker ur en, blir som en sten i bröstet på en. Inte kul!
Tuggummina hjälper, men de smakar skit! Vilket är väl bra också så man slipper bli beroende utav dem istället och ha dem som en last. Slösar man ju bara pengar på dem istället.
När man har tuggat i typ 2 minuter så känner man hur det åker ner i halsen, som om man har rökt 5 cigaretter på en och samma gång.
Jag satt på ett café med mamma förut och fikade så klart, tog ett tuggummi efter det för jag tänkte "Nu ska det bli gott med cigg." Sen bara nej, jag har ju inga cigg för jag ska ju sluta.
Så tog ett tuggummi och började tugga som fan. Också läser jag på den lappen som var med i paketet. "Tugga långsamt." För man kunde tydligen bli illamående osv. Så det var bara att sakta ner på tempot lite.
Kom ner till jobbet tog ett tuggummi då också. Och drack cola efteråt då jag hade spottat ut tuggummit. Vilket jag inte skulle ha gjort för fy f*n vad det smakade!
Min chef ville smaka på ett så han fick ett. När jag kom tillbaka, för jag var tvungen att gå ut lite för jag svettades som en gris där inne, kändes konstigt att gå ut utan att röka kan jag ju säga., så hade han spottat ut det för det smakade tydligen inte gott. haha!
Det värsta är väl att man måste ha någonting att fingra på/med när man är rastlös. Det är ju bra när man är på jobbet då vi limmar just för tillfället, men hur blir det på semestern? Måste sysselsätta mig.
Känner hur "ont" det gör i bröstet just nu för jag vill ta en. Men ska inte, och jag ska se hur länge jag klarar mig utan att ta ett äckligt tuggummi också.
Tog med smaken fruktmint. Skulle nog ha valt lakrits, för den smaken är inte god den jag har.
Har den som är 2 mg, så då vill jag inte veta hur den 4 mg är mot halsen och hur många cigaretter det känns som som man tar. Usch!
Men envis är jag, och jag ska sluta! Bättre sent än aldrig som sagt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: