imstrongwithoutyou

Otroligt j*vla onödigt!

Kategori: Allmänt

Som sagt så hade jag ju möte idag på Ågården med en läkare. Kom dit i tid. Går dit jag tror det ska vara där jag möter min dotters ena fröken som säger att man ska nog anmäla sig först i receptionen. Så jag går dit och anmäler mig och sen går jag tillbaka till samma ställe som jag var på.
Efter ett tag kom hon som min dotters fröken skulle träffa ut och hämtade henne. 3 minuter efter ungefär så kommer hon ut igen och frågar mig vem jag ska träffa eftersom hon var ensam idag där. Så då blev jag skickad till BVC istället. Kommer dit 2 minuter efter jag hade tiden och tänkte att de har säkert redan ropat upp mig så satt där och väntade. Klockan blev 11.15 och fortfarande ingenting. 11.20 så haffade jag min dotters gamla BVC sköterska och sa att jag skulle ha ett möte med en läkare men ingen hade kommit för att hämta mig.
Då säger hon att läkaren är på Guldvingen! Där jag är inskriven, där jag var där de sa åt mig att läkaren skulle vara på Ågården idag! Misstänkte nästan att det var något sådant för det var en lapp som satt i väntrummet där det stod att från och med 1/7-12/8 så blev en liten del flyttat just till Guldvingen.
Så satt och väntade på att våran gamla på BVC skulle bli klar med dem hon hade där inne. Sen fick jag komma in och hon ringde till Guldvingen åt mig. För jag tänker då inte betala för någonting som jag var på!
Där fick jag prata med en från BVC fast på Guldvingen då. Och jag berättade att jag skulle prata med läkaren idag för att få ett intyg eller liknande så jag kunde köpa nikotintuggummin eftersom jag inte fick det då jag skulle köpa det på apoteket. Men hon sa att läkaren inte ens skriver något sådant! Så hela detta j*vla möte var onödigt!
Hon sa då till mig att det är inte bra att jag tar dem tuggummina pga bebisen medans min på MVC sa att jag skulle ta dem. Så det slutade med att jag fick köpa dem för hon sa att jag skulle göra som hon på MVC sa.
Men fick ju inte köpa själv som sagt, utan jag fick be min mamma köpa ut åt mig.
Tänk, 25 år och får be min mamma köpa ut åt mig. Och det är 18-års gräns på det. Det kändes skumt kan jag säga eftersom det är ett antal år sen jag var 18.
Men nu har jag dem här. Ska börja använda dem så fort mina cigaretter är slut.
Det hela resulterade i att jag var för senad till jobbet på 3 timmar pga detta som jag inte ens hade behövt att vara för senad till. SÅÅÅÅÅ onödigt!

Hämtade dottern på dagis idag. Får reda på att hon hade ramlat från sådana där gymnastiksklättersaker som är på väggen, hon var tydligen högt upp och ramlade baklänges och slog i huvudet. Jag fattade det som att hon landade på enbart golvet och att ingenting var under henne. Så hennes fröken hade sett detta och bara sprungit dit så datorn hade flygit i golvet som hon hade i knät. De fick lägga fryst (?!) mjöl i bak på huvudet på henne. Vem har fryst mjöl? Och hon hade kollat så hon inte hade fått en hjärnskakning och bula.
Men på vägen hem så berättade min dotter att hon hade landat på puffarna. Vilket var en jävla tur! Annars vet man aldrig vad som kunde ha hänt. 
Hon har inte sagt någonting om att hon har ont eller så, så det verkar ju "ha gått bra." Men får se hur det är imorgon med henne.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: