imstrongwithoutyou

En liten tröttis idag!

Kategori: Allmänt

Trött som en åsna! Sista gången jag kollade på klockan så var hon 04.15, sen upp 08.50 för att hinna ta bussen utanför mig bort till guldvingen till MVC.
Allting var bara bra, fick intyg om att jag ska bli förälder igen som jag ska ge till försäkringskassan, vilket jag kom på nu att den ligger fortfarande kvar i väskan. Aja, finns en dag imorgon också!
Fick ju en tidigare när vi gjorde ultraljudet, men det var ju fel. För på den så stod det att vi skulle få den 9.e oktober, vilket inte stämmer. Utan vi ska ha den 30.e september.
Mätte även min mage för att se hur stor parveln är där inne. Hela 25 cm stor är magen från... ja vad det nu hette till... ja vad det nu hette. Är man trött så är man!
Efter det så fick vi en massa tider som vi ska vara där, fick en tid den 30.e september då blev jag lite paff. Och frågade om jag verkligen skulle komma då jag skulle ha. Fick till svar att jag kan ju lika gärna gå över tiden ungefär 2 veckor. Men det har jag inte planerat att göra! Så ut och gå så han kommer ut i tid. Går ju varje dag så det ska nog inte vara några problem.
Efter det så fick jag gå upp en trappa för att lämna in mitt morgonkiss och göra blodprover.
För det första, han var en exakt kopia av Mini-Me i Austin Powers filmerna, fast i ett större format. haha! Ögonen, öronen, munnen och rakad skalle. Sjukt lik!
Sa att han skulle ta i höger arm då jag skriver med vänster ifall jag skulle få ont efteråt. Men han sa att det skulle nog inte vara några problem men tog i höger ändå. Också kommer det inget blod.. Räckte till hälften av det röret så det slängde han (?!) Så fick jag ta i vänster iaf. Och det gjorde ondare i den än vad det gjorde i den högra.
Hatar när de ska byta rör för de trycker ju nålen längre in då. Så nu har jag 2 fina små blåmärken där nålen satt i båda armarna. Great!
Efter det blev det ner till apoteket för att köpa nässpray och järntabletter, dyra men är ju tvungen. 
Hon sa att jag skulle ta dem på dagen och på paketet så står det på kvällen. Men har redan tagit en så. Eftersom hon sa på dagen.

Efter det så gick jag och mamma till jysk för jag skulle kolla på sådana där saker som håller uppe gardinstängerna, mamma hade med sig en påse sådana till mig från hennes jobb. Det fattades till ett fönster + inga skruvar. Kommer in på jysk och där kan man bara köpa par för sig! Och en sådan påse kostade runt 30 kronor och jag behövde 8 sådana, alltså 4 påsar vilket är dyrt! Så får avvakta lite.
När vi ändå så var där inne så passade jag på att köpa en ny kudde till min dotter vilket behövs för hennes är liten och knappt något dun kvar i. Tänkte även köpa örngott där. 30 kronor för 1 som mamma tyckte var dyrt för det fanns en affär vid hennes jobb där de tog 10 kronor för ett örngott. Så gick dit och fick med mig 7 stycken hem. Nödvändigt och bra!

Tänkte ju gå till stadsparken idag med min dotter och ha en liten picknick, men hon är hos sin farmor så får ta picknicken imorgon istället. Får bara hoppas på att det är lika fint väder imorgon. Håll tummen!
Lika bra det kanske, att det blir imorgon. För jag är hur trött som helst! Har sovit dåligt de senaste 3 dagarna så behöver sömn!
Fattar inte, när man kan sova länge, då vaknar man tidigt. Men när man ska upp tidigt då orkar man inte. Mysko det där!

Kommentarer

  • Smsa Låna säger:

    Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du tid så slå även ett öga på min :D.

    2011-07-20 | 21:36:20
    Bloggadress: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här: