imstrongwithoutyou

tjolahopp!

Kategori: Allmänt

Var hos mitt ex igår. Vi satt och pratade bland annat om att han alltid bytte samtalsämne när jag sa någonting. För han sa att han ville att jag skulle öppna upp mig för honom. Men sa det att det är ju ingen idé, för när jag har försökt så har han alltid bytt samtalsämne om tex hans kompisar i Stockholm. Klart man inte vill öppna upp sig då?
Tog ett exempel då min bror var inne på sjukhuset för hans fot. Och jag var hemma hos exet då jag fick reda på det att det kan ha vart en blodpropp han hade fått i foten fast läkaren såg ingenting för den kunde ha försvunnit då. Då kläcker han ur sig "Men det är ju farligt! Blodpropp är ju farligt! Det kan man ju dö utav!"
Bara tittade på honom. Det är ju verkligen det man vill höra menar jag när ens bror ligger inne på sjukhus och precis har sagt att det kan ha varit det. Så sa att jag visste om det för att min pappa har fått det ett antal gånger och stroke.
"Jaha, men det visste inte jag"
Där är ett tecken på att han alltid böt samtalsämne när jag började öppna upp mig, för det var alltid något med honom eller hans kompisar osv, för jag har berättat om min pappa för honom.
Så jag tog upp det exemplet igår för honom. Och sa "eftersom vi är ärliga nu så kan jag lika gärna säga att jag kommer inte orka bo här i 2 månader."
Han tittade bara på mig sen stirrade han ner i bordet. Men vad ska jag göra då?
Sa det att jag fick en attack när jag pratade med min vän om detta, att jag inte skulle klara av det.
Sa att 3 veckor räcker, 2 veckor innan och 1 vecka efter. Kanske 1 månad, men inte 2 månader.
Han blev väl besviken, men det är mitt mående som går först, inte hans besvikelse.

Vad har hänt mer? Inte så mycket faktiskt. As usual!
Men det var ett tivoli här i helgen. Hade inte råd att gå och tog upp det hos en jobbarkompis för han hade fest. Vi satt och diskuterade hur dåligt det var att tivolit ska komma just nu när man inte har pengar och att det kunde ju ha väntat lite och att min dotter ville dit. Då säger en som har jobbat nere hos oss att "Om du vill gå på tivolit med henne så kan du få låna 500 kronor av mig, men då ska ni gå på tivolit också!"
Aldrig har en människa vart så generös mot mig för att vi ska kunna gå på ett tivoli!
Så jag gav honom en bamsekram och sa att det hade vart underbart.
Trodde han hade glömt bort det eftersom de drack. Också tog vi taxi fram till krogen. Jag står i kö med några medans några gick till banken för att hämta ut pengar till inträdet.
Då kommer han till mig och sa "Här, men då ska ni gå på tivolit också." Min första reaktion var "Du kan ju inte stå här och flasha med dem!" Sen så tackade jag honom!
Är oerhört tacksam mot den personen, fy fasen!





Gick till tivolit dagen efter regnigt som fasen men det störde inte min dotter. Hon åkte och hade det skoj och fiskade i dammen och vann en nalle. Fick popcorn och cola eftersom det var tivoli och lördag.
På vägen dit så frågade jag om vi skulle åka parishjulet, men det ville hon inte. Kommer till tivolit, fanns bara 3 barnkaruseller vilket sög tyckte jag. Men efter en stund så pekar hon "Mamma, jag vill åka den!" Hon pekade på parishjulet. Sa att jag måste åka med henne och att hon kommer förlora en biljett på det. Men hon ville åka.
Hon är modig hon min lilla tjej. Hon tittade ner hela tiden och undrade vart hennes dagis var. 
Efter en timma i ösregnet så var biljetterna slut och pengar, var ett dyrt tivoli, så vi gick hem.
Sen vid 23 tiden så skickade mamma till mig på msn och frågade om min dotter var hemma. Hon ville ta med henne till tivolit på söndagen. Så det blev tivolit då också.
Men nu var det soligt, ångrar att jag inte väntade till söndagen jag också, men nu fick hon ju åka 2 dagar istället för 1.
Då blev det parishjulet igen och ännu en gång så tittade hon ner och pekade och tittade på marken där mormor och morfar var. Blev en tripp i radiobilarna med. Hon riktigt flög fram när vi krockade med de andra som åkte. Men kul hade hon! Jag fick nog mer ont än vad hon fick. Kändes i magen efteråt kan jag ju säga. Inte alltid man tänker på att man är gravid, speciellt inte när man vill åka med sin dotter. Men han lever, han har sparkat och levt hej vilt där inne i magen efter det så.
Hon fiskade även i dammen då också, då fick hon Tazmania (?) eller vad den figuren heter i Snurre Sprätt. Den liknade morfar i alla fall tyckte hon.

Blev ett ganska långt inlägg och då har jag inte fått med allt som jag har i huvudet som vill komma ut. Men det finns ju mer dagar till det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: