imstrongwithoutyou

www.trött.se

Kategori: Allmänt

Ja, det blev inte många timmars sömn inatt inte. Min dotter väckte mig 2 gånger utav att hon kom upp och att jag sen hörde henne gråta inne i sitt rum för hon ville vara med mig. Men jag sov på soffan, vilket jag gör näst intill varje natt för jag tycker det är skönare. Så vid 03.15 sa jag till henne att sluta och att hon skulle sova för vi skulle upp tidigt. Vid 04.30 tiden vaknar jag igen. Och kollar mot andra delen av soffan och ser henne ligga där. Då har hon tagit sin kudde och sitt täckte och lagt sig där och jag har inte märkt någonting. Vaken var hon också. Så det fick bli att hon fick lägga sig i min säng och jag la mig där också. Tog nog en timme innan jag somnade om igen också upp vid 7 på det.. Men upp kom vi i alla fall och kom till tandläkaren i tid.
Kom dit, fick vänta ett tag eftersom vi var där innan. Så hon hann leka lite. Sen in till rummet där hon fick den där medicinen (drickbart) hon fick förstås välja att antingen dricka den eller få den i rumpan. Och hon valde att dricka. Så var vi tvugna att vänta i 15 minuter innan de kunde sätta igång. Så hann läsa 1,5 bok för henne innan den började värka. Var inte alls som jag hade trott. Okej, hon blev tyngre och lite flummig. Men inget mer med det.
Så hon fick 2 tänder lagade och 1 tand utdragen. Första tanden ska man ju tappa, men inte min dotter, hon fick den utdragen istället. Tanden hade ett stort hål som inte gick att laga därför var de tvugna att dra ut den. Allting gick jätte bra förutom att hon ville röra på händerna hela tiden. Men annars var hon lugn. Sen efter allt var färdigt fick vi vara i vilorummet i några minuter. Hon vinglade lite så det blev att bära henne eftersom kärran var i väntrummet.
Efter det så gick vi 3, jag, hon och mamma, fram till torget och tittade. Sen så kom även en vän fram till torget så var en stund med henne också. Och eftersom min dotter hade vart så duktig så köpte både jag och mamma saker till henne. Som 2 smådockor som man kan ha hängandes i mobilen eller på jacka eller liknande, hårspännen varav en gick sönder, men det går att laga, hårsnodd med hästar på, klistermärken med olika motiv och kläder från både mig och mamma. Så nu är hon nöjd. Just nu håller hon på och springer fram och tillbaka in i sitt rum till vardagsrummet och hämtar klistermärken och sätter dem på ett ritpapper. Så nu är det bara okej med henne. Hon ville ju vara ute och leka, men ville inte riskera det ifall någonting skulle hända. Så sa att vi skulle hem och vila/sova men så blev det inte för hon ville inte sova fast hon har vart trött hela tiden och var nära på att somna i vilorummet och i kärran när vi satt och fikade. Så här sitter jag och är dödstrött och hon är pigg som en mört!

Hon ska senare hem till min mamma och hennes sambo. Det var det första hon sa efter hon var klar hos tandläkaren "jag vill hem till dem." Så, ja. Morfar lovade igår och lovade henne förut också för den delen när vi träffade honom på stan att hon skulle få sova där inatt.
Så idag har jag och min bror planerat att gå på bio. Men vi får se hur det blir med den saken. Beror lite på en annan person också och hur trött jag är. Så det lutar nog mer på att kolla på bio en annan dag. För den andra personen skulle göra någonting annat idag som jag fattade det som när jag läste en sak. Så vi får se helt enkelt. Annars går jag hem till den vännen som jag var på stan med. Om jag får sova lite innan också! Vore bra så man inte sitter där helt död.

Nästa fredag är det samma procedur igen med min dotter. Tandläkaren igen. Laga tand och dra ut en tand.. Stackare..

Kommentarer

  • Emma säger:

    Skönt att de har lagt sig lite nu :) Hoppas att ni får eran sömn som ni behöver en stund båda 2. Hörs kanske senare då när ni har piggnat till lite ;) Pusspuss<3

    2011-06-29 | 15:09:32

Kommentera inlägget här: