imstrongwithoutyou

strul, strul och åter strul..

Kategori: Allmänt

Igår så var min dotters pappa här på besök. Och efter vi hade ätit färdigt så tog jag upp det där med att jag vill att våran dotter ska döpas. Det var ju som att prata till en vägg bokstavligt talat. 
Han sa att han inte ville och fattade det som om att man blir kristen. Sa att jag är döpt och jag inte är kristen på långa vägar. Men nej. Han sa även vad spelar det för roll om hon blir döpt eller inte. Då sa jag det om det inte spelar någon roll så kan hon ju lika gärna bli döpt. Men icke. Sa att hon kan ju bestämma själv sen när hon blir 18 år. Då fick hon göra det tyckte han, men nu var det han som bestämde sa han. Sa att det är ju bättre att hon får göra det nu än att göra det om 13 år då hon blir 18. Men som sagt, hade vart bättre att prata med en vägg.
Sa att när hon fyller 18 så ska jag ta henne dit där man skriver på papper osv och bestämma ett datum om hon nu vill bli döpt. Det är ju liksom en tradition eller vad man ska säga, alla i familjen är ju döpta också kommer min dotter.
Sa att han inte ens behövde komma på dopet om det ska vara så, men att jag ville att hon och bebis som kommmer skulle döpas samtidigt som två flugor i en smäll. Men ja, och vi har gemensam vårdnad så jag kan inte göra så mycket åt saken.
Får la typ förfalska hans namnteckning eller något så de blir döpta samtidigt. Nej men.. 
Så det lär ju inte ske än på 13 år att hon kommer bli döpt. Sa det till honom, tänk hur hon kommer att känna sig när hon är 18 år och få vatten över huvudet för hon ska bli döpt, då är det ju bättre att ta det nu men han sa att då får hon göra det om 13 år för han kommer inte acceptera typ att hon döper sig nu.


Fick precis ett till telefonsamtal från MVC. Nu var det någon annan som ringde som hade kollat på mina provsvar. Och hon såg att jag snart skulle föda så jag måste ta mer prover eftersom mitt blodtryck var så lågt. Jätte roligt!
Men nu skulle jag ta några prover för att se om det är någonting fel på min lever också var det någonting mer. Så hon skulle skicka hem detta till min mammas adress då eftersom vi bor här så ska jag lämna in det i nästa vecka. Säger då det, denna graviditeten har bara vart problem, är det inte det ena så är det det andra.

Nu vill jag bara att denna graviditeten ska vara över!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: