imstrongwithoutyou

Andra dagen avklarad :)

Kategori: Allmänt

Andra dagen av skolan avklarad. Detta klarar hon galant! 
Försov oss dock imorse. Hon började 8.15 och vi vaknade 07.45, tur så var älsklingen hemma för han började sent idag så jag slapp ta med mig sonen.
Vi HADE hunnit i tid om inte dottern hade förlagt låset till cykeln. Så den var upplåst hela natten, tur att ingen snodde den i alla fall. Men de gjorde ingenting för läraren eller vad man ska säga om dem. Hon sa att det var lugnt och brukar ju vara så direkt efter sommarlovet. Men ändå. Hade älsklingens mobil på min sida inatt för han vaknade inte av alarmet igår, jag hade min på laddning i vardagsrummet. Och vad händer då? Jo, JAG vaknar inte av den istället bara för det.. Typiskt! Aja, shit happens!

Pratade med läkaren igår om min handled. Gick inget vidare.
"Eftersom den inte är blå/lila eller svullen så har du åkt på en muskelinflammation. Du får äta ipren 300 mg 2 gånger om dagen i 10 dagar. Är det fortfarande samma då så ringer du tillbaka. Blir den blå osv innan dess så ringer du självklart tidigare."
Tog en ipren igår på 400 mg och det hjälpte. Idag har jag tagit 3 stycken men de har inte hjälpt! Fortfarande lika ont.
Kan ju inte ens skuva vagnen utan att få ont, inte lyfta sonen heller, kan typ inte göra någonting! Och ingen hjälp får jag! Vi hade bandage hemma, men dottern lekte med det för ett tag sen och nu är det spårlöst borta. Typiskt! Nu när man behöver!
Samma handled kom jag på nu också. Hände så när jag gick på AME. Gick över på några dagar, men nu har det gått över en vecka.. Love my life!

Imorgon ska jag ringa samtal till läkare igen. Inte pga samma sak utan en annan för att boka tid i nästa vecka mellan tis-tors om de har. Annars så får jag ta det veckan därpå.

Om 3 veckor och 6 dagar börjar sonen på dagis. Då börjar inskolningen. 1 dag efter han har fyllt 1 år.
Det låter väldigt lite när jag skriver hur många veckor det är kvar, men säger jag september så låter det långt kvar. Så i fortsättningen så kommer jag säga september ;)

Mammas barn börjar bli stora <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: