imstrongwithoutyou

:)

Kategori: Allmänt

Har hänt lite sen sist i alla fall. Kom ut på praktik men var där i 2 veckor. Var inte riktigt min grej så jag ringde och slutade i måndags. De på projektet var väl inte så glada eftersom vi hade bestämt ett möte på praktikplatsen med dem. Men jag tänker inte vara kvar på ett ställe som jag inte vill vara på.
Sen i torsdags så var jag och en på projektet på ett annat möte på en eventuellt praktikplats för jag ringde dit i tisdags. Jag var där i 5 minuter då hon sa att hon kom på att hon hade lovat en annan för den personen ringde dagen innan vi kom dit och hade påmint henne om detta. Så det var inget med det.
Så sa hon från projektet att när vi ändå så var ute att vi ändå så kunde kolla vidare så föreslog hon ett café. Men sa att det var för fint för mig så där ville jag inte testa utan sa att jag kunde ta mitt andra val i sådana fall. Vi gick dit och var en del folk där som satt och åt och en annan kom in precis efter oss så han fick gå före då hann tur som var de personerna som satt och åt gå. Så började prata med ägaren och kunde inte ens säga praktikant. haha!
Han förstod ju vad jag menade och sa att de hade möjlighet att ta emot en. Så där börjar jag 16e januari! Me so happy!
Där kommer jag att träffa mer folk och kommer ju inte att vara samma saker att göra i alla fall, för alla beställer ju inte samma som tur är. Där kommer jag nog att trivas mycket bättre.
Kom tillbaka till projektet och den andra ur personalen undrade hur det hade gått. Berättade om första stället att jag inte fick det osv. Hon blev ju ledsen för min del och berättade hur det var nu osv osv. Då berättade jag om det andra stället och hon tittade på mig och på henne som följde med mig och log med ett stort leende. Hon kunde inte tro det. haha!
Eftersom jag har gjort alla mina veckor hos dem så är inte jag kvar hos dem. Utan jag får gå hemma tills jag ska börja på praktiken i januari. Fast denna veckan ut förutom imorgon och på fredag ska jag vara där för det skulle vara någonting speciellt då som de ville att jag skulle vara med på. Men sen är det slut. Då blir det ett långt jullov för min del. :) Och barnen får sitt jullov också som de inte skulle ha fått om jag hade varit kvar på den andra praktiken.
Om jag inte hade fått denna praktiken så skulle jag ha börjat på projeket i januari igen, fast på eftermiddagarna för då ska de starta en ny grupp enbart för dem som har gått den första i de veckorna som man ska gå där men som inte har fått någon praktik ännu. Men jag hade ju turen att jag fick på dem ställena som jag har sagt att jag vill prova på osv.

Nä, nu blev det mycket prat om praktik känner jag så jag sätter stopp här tills nästa gång.

På återseende! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: