imstrongwithoutyou

mycket att tänka på...

Kategori: Allmänt

Sitter här i soffan och mumsar i mig en massa chips och godis och dricker cola. 
Har lite i huvudet just nu, också är jag själv så det gör ju inte saken bättre. Dottern sover, var helt lugn idag faktiskt, fast hon kom upp en massa gånger men det vart ingen skrik eller gråt. Och killen och sonen sover också. Måste lyfta över sonen till sin säng sen för vart ska jag annars sova? Han ligger alltså i våran säng med killen för att han ville inte somna. Men så klart så somnade killen också. Han har sovit i ungefär 2 timmar nu. Gööör kul! Ändå så sov han ganska så länge idag? Aja.. Lonley time.. Fast kanske inte den bästa dagen att bli det på då kanske..

Mamma blev nästan lite besviken faktiskt, sa att jag inte kan ge sonens bebis kläder till henne för jag har fått sålt dem. Hon ville ha dem för att sälja dem så man kunde dra av det på våran skuld. Men hon sa att jag skulle behålla dem, ja, till.. ja..
Men när jag berättade så ja, då blev hon lite besviken och sa "har du bärt saker?" Sa Nej, det var så imorse när jag vaknade. Hennes svar på det "Ja, men du möblerade väl om igår?"
Och jo.. Det gjorde jag ju. 

Kan ju lika gärna skriva ut det, för kommer väl komma fram förr eller senare ändå.
I fredags gjorde jag ett graviditetstest, och det var positivt. Jag var 1-2 veckor gången. Det var inte planerat! Kondomerna var slut, och han ville SÅ klart komma i mig, och detta blev resultatet.
Diskuterade detta med mina vänner som jag var hos i lördags, och kom fram till det som jag sagt innan. Jag vill inte ha mer barn, tror inte att jag skulle orka med det och verkligen inte min kropp!
Tog detta med killen när jag kom hem på söndagen. Och han tyckte detsamma. Fast han vill ju ha mer barn, fast inte just nu. 
Jag skulle ringa gyn och boka en tid för abort. Sen igår så möblerade vi om och höll på i vardagsrummet. Imorse när jag vaknade så gick jag på toaletten och såg att jag blödde. Så jag fick ett missfall.
Och det är inte världens roligaste precis! Okej, jag skulle göra abort, men ett missfall, det tär lite på en fast man skulle ha gjort abort.
Men ska iaf ringa till gyn för att se om fostret är ute så jag inte går runt och tror att jag har fått missfall men sen så växer det en bebis i min mage. Skulle ju kanske inte vara så bra.
Men för att ta det med mamma då, i lördags så berättade jag detta för henne. Men sa att jag ville göra abort om jag blev gravid, men när det väl ligger i magen så vet man inte. Men sa också att vi inte hade råd osv. Så hon menade då på med sonens bebiskläder att vi kunde ha behållt dem till nästa, alltså den som var i min mage. Får ta detta med henne imorgon tror jag, ska till mina kusiner i Falköping imorgon.. Så får ta detta på bussen, har vi ju någonting att prata om iaf..

Var inne på apoteket förut för att kolla om jag hade p-piller kvar att hämta ut, men det hade jag inte så det ska jag ta med gyn också när jag pratar med dem någon gång, typ torsdag eller någonting. Tänker ju inte ringa dem direkt när jag sitter på bussen. Men såg att jag hade kvar mina mediciner, har ju kvar här hemma också. Kanske ska börja ta dem igen så man mår bättre? Kan ju vara bra. Känner bara ibland för att slå i saker och känns som en sten i bröstet och jag kan inte andas. Så ja, börja med dem igen!
Har inte känt mig så pepp idag, vilket kanske är förstårligt. Har bråkat med killen. Fast det handlade om ekonomin för att han inte fattade. 

Kommer att ha skit svårt att somna inatt och jag ska upp kl 07.00 för att hinna med bussen härifrån 08.21 till stationen för att ta bussen till Skara som går 08.37.. Och jag ska hinna mata sonen, göra han klar, ge dottern frukost, få henne klar... Och få mig klar!
HUJEDA MIG!

Nu ta en cigg sen gå in och lägga sonen i hans säng. Sen ska jag titta på kåkfarare i köket bara för att jag KAN! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: