imstrongwithoutyou

Det tog mig hårt..

Kategori: Allmänt

Först svar; Emma; Ja! Du kan ju alltid haka på om du vill? :)

Kvällen igår var den andra lik. Min dotter vägrar att lyssna som vanligt och gråter och skriker och säger att hon vill sova inne i mitt rum. Försöker gång på gång att säga till henne att hon har ett eget rum att sova i och det är bäst att hon passar på för när lillebror blir äldre så kommer de vara tvugna att dela rum med varandra.
Men ingenting hjälper, som vanligt. Så efter någon timme blir jag frustrerad för då är klockan ganska så mycket och jag är trött på att höra hennes skrik och gråt så jag ryter till. Mitt temprament är inte det bästa. Och vad ska man göra när de inte lyssnar? Okej om det bara hade vart någon gång i veckan men när det är så varje dag blir man lite trött på det. Så hon ville åka till sin farmor enbart för att hon inte fick sova inne i mitt rum och hos henne så får hon göra det. 
Efter en stund så kommer hon upp. (Vilket hon redan har gjort ett antal gånger) och säger "mamma, varför vill inte du ta hand om mig?" Tittar på henne jätte förvånat och säger "vadå inte ta hand om dig? Klart jag vill ta hand om dig!" Efter det så säger hon "varför gillar inte du mig?"
Kände bara hur jag bara ville börja gråta. Gick snabbt in till henne då hon stod i dörren och sa detta till hennes rum. 
Sen så la vi oss båda i hennes säng och jag kramade om henne och båda grät.
Frågade varför hon ens sa så och att det var det dummaste jag någonsin har hört. Men fick inget svar.
Sa att jag inte gillade henne. Då tittade hon bara på mig. Så sa jag att jag älskade henne och att det är mycket, mycket, mycket bättre.
La min arm under hennes huvud också somnade hon till slut. 
Innan hon somnade så lovade jag henne att vi ska se på film, måla också ville hon göra en frisyr på mig. Kommer bli skoj!

Sen så blir jag påmind att vi ska tvätta idag kl 18.00. Men något kommer jag och dottern hinna med i alla fall!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Absolut, behöver oxå röra lite på mig så att man blir lite mer piggare :)

    Men fy va hemskt de måste ha vart o hört de. Undra hur de kommer sig att hon sa de nu? Var de för att du röt till ordentligt denna gång? Hoppas innerligt att hon tog åt sig något av de så att du slipper massvis med gnäll ikväll. Puss

    2012-01-16 | 18:54:12

Kommentera inlägget här: