imstrongwithoutyou

Nu så!

Kategori: Allmänt

Jag har nu fått hem paketet med dessa tränings dvderna jag har skrivit om förut, så nu ska jag bara sätta igång här hemma! Har ännu inte hittat ett par gympaskor så kan inte bege mig ut och springa än. Men det ska ske! 
Det ska ske en förändring! Så enkelt är det. Okej, kanske inte så enkelt. Låter ju lättare än vad det är.

Min dotters temprament när hon ska sova har inte förändrats. Senast igår så var hon jobbig. Idag är hon hos sin farmor så idag har jag inte vart med om det. Blev massa skrik och gråtande. Och slag på dörren ifrån henne.
Jag höll upp hennes handtag så hon inte kunde springa ut och in hela tiden för att hon inte lyssnade på mig. Vet snart inte vad jag ska göra. Jag har försökt med allt men ingenting hjälper. Mitt tålamod tryter snart. Fattar inte vad det är med henne? Men till sist gav hon upp. Då hon insåg att jag inte gav upp för hon ville sova inne i mitt rum som vanligt men jag sa nej. Så drog ur hennes nattlampa så hon skulle inse. Det tog ett tag då hon gick upp hela tiden för att tända taklampan.
Sen efter ett tag så blev hon tyst men kom åter upp vid 23 tiden då sonen precis hade somnat och frågade om hon fick sova inne i mitt rum igen. Sa att hon har eget rum. Hon blev sur och stängde dörren och gick och la sig.
Sen kom hon upp vid 03 och sa "snälla mamma, kan jag inte få sova i ditt rum?" Sa åter igen nej. Spelar ingen roll hur många gånger jag säger till henne. Hon lyssnar inte.
Tar 2 timmar innan hon somnar. Sen kommer hon upp på natten, frågar igen. Sen går hon och lägger sig. Sen går jag och lägger mig också kommer hon in i mitt sovrum och väcker mig mellan 1-3 gånger per natt om hon inte sover inne i mitt rum.
Snacka om rubbad sömn för min del?
Men så fort hon får sova inne i mitt rum blir hon lugn. Bråkar inte alls, lägger sig med en gång och går inte upp på nätterna.
Är som om att hon har en väckarklocka i huvudet som säger åt henne att gå upp på nätterna. För det är alltid vid samma tid på nätterna.

Fattar inte vad jag ska göra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: