imstrongwithoutyou

Viktigt i ett förhållande..?

Kategori: Allmänt

Hade en diskussion med killen igår. Slutade med att han blev väl lite sur. Och han säger att jag inte kan diskutera saker?

Iaf, vi kom in på sex. För vi hade inte haft det på några dagar då jag har haft min roliga vecka.
Och jag sa det att man behöver inte ha sex hela tiden, för han undrade om jag inte ville ha sex. Sa att jag inte ville det för att jag var inte på det humöret just då. 
Då blev han arg och sa det att jag inte tycker att han är attraktiv och grejer. Men vad har det med saken att göra?
Kom in på att det är typ det enda han tänker på. Hans svar var "Jag tycker att sex är viktigt, har man inte sex så är det inget förhållande."
Där höll jag inte med honom. Det finns så mycket mer saker som man kan göra med varandra utan att det ska innehålla sex! Så tydligen om vi inte har det på 1 vecka så är inte det något förhållande enligt honom, typ. Hur sjukt är inte det egentligen?
Alltså, jag vill inte ha det varje dag. För då har man ju inget att längta till, man vet ju PRECIS vad som ska hända innan man går och lägger sig tex (för jag hatar att ha det när det är ljust ute. Så är det bara.) Men väntar man i några dagar så uppskattar man ju det mer och man vet inte när man ska ha det. Det tycker jag är mycket bättre. Plus att man njuter mer utav det i så fall om man låter det gå några dagar. 
Men ja, enligt honom så ska man ha det varje dag. Han blir alltså sur/vresig på allvar om han inte får det. Han har blivit det några gånger. När jag säger att jag är trött och vill sova då blir han sur efter att ha försökt att få mig på humör också får man höra att man inte tycker att han är attraktiv. Men det har ju inte ens med saken att göra! Man får inte lov att vara trött.. Kan bli ganska så irriterad på detta och vara sur/irriterad till dagen efter, likaså han!

Vad tycker ni? Är det så viktigt med sex i ett förhållande? Ska man ha det varje dag eller ska man vänta lite för att det ska uppskattas osv?

Kommentarer

  • Janna säger:

    Visst,sex är en viktig sak i förhållandet, Men man behöver inte ha det hela tiden, man kan vissa att man gillar varandra på andra sätt. T.ex genom att bara ha det mys framför en film och så.

    2012-05-08 | 01:39:58
  • MaddisBieber säger:

    Sex är en del av förhållandet. Inte bara. Och det sämsta man kan göra i ett förhållande är att ha något jävla schemalagt sex. Det ska komma naturligt,när båda vill och känner för det. Bara för att man bor ihop behöver man inte ha det 4 gånger om dagen som alla verkar tro. Man har det precis när man vill och känner för det. Gäller bara att säga det på rätt sätt till partnern när man inte orkar eller vill. Säger man det på fel sätt uppfattar partnern ofta det som att den inte är attraktiv osv. Gäller att ha kommunikation med varanda. OCH absolut inte ha ett schema med sex,haha. Finns så mycket mer man kan göra som att mysa framför en film UTAN att det ska leda till sex,allt är inte sex. Gäller bara för människor att inse det.

    2012-05-08 | 14:01:54
    Bloggadress: http://blowmeolivertwist.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Sex är en del av förhållandet, viktigt att det funkar på bådas villkor. Varför bestämma ATT och NÄR man ska ha sex? Man har väl det när man känner för det?

    2012-05-08 | 17:04:43
    Bloggadress: http://takeitontherun.blogg.se/
  • Nadine säger:

    Sex är inte allt. Gud.

    2012-06-15 | 23:04:17
    Bloggadress: http://allyouwanted.blogg.se/

Kommentera inlägget här: