imstrongwithoutyou

Tjolahopp!

Kategori: Allmänt

Märkte att det var ett tag sedan jag skrev här.
Till och med ett tag sedan jag läste alla bloggar jag följer, så jag har lite att göra sen/en annan dag.

Jag har slutat på framsteget i Vara på folkhögskolan. Känns lite konstigt faktiskt att inte behöva gå upp till någonting längre och rutinerna förstörs som fasen!
Tur så har man barn så det förstörs ju inte så mycket iaf, men ändå.

Men jag har kommit in på allmäna kursen till hösten! Och jag är såååå glad. Äntligen ska jag börja plugga upp mina betyg så jag kommer någon vart. Efter det så har jag planerat att gå fritidsledarlinjen där. Förhoppningsvis så kommer jag in på det, men det är ju 1-3 år kvar så.
För ett par månader sedan skulle jag inte alls plugga och var inte alls motiverad till att börja.
När jag började framsteget i mars så var jag lite motiverad och nu är jag motiverad till tusen!
Att gå från att inte vara motiverad alls till att vara motiverad på bara några månader, det trodde jag aldrig.
Det bästa med framsteget var egentligen allt, men jag lärde känna nya människor som jag aldrig hade lärt känna alls om det inte hade varit för det.
Och mer än halva klassen plus den andra framstegsgruppen har sökt in på allmäna och kommit in. Så jag kommer ju inte komma till allmäna utan att känna någon, utan jag kommer känna en hel del och det känns super bra faktiskt. Vet inte om jag hade pallrat mig iväg annars, jo det hade jag men hade varit mer nervösare än vad jag kommer att vara då vi börjar.
Så den 22 augusti så sitter jag vid skolbänken igen och gör min första dag. Pirrigt men spännande!
Kommer att slippa allt som har med soc att göra, kommer att få ta lån, men hellre det än det jag har nu.
Efter skolan så kan jag söka jobb och säga att jag har betyg. Åh så glad!

Nu ska jag och barnen ta och bada.

På återseende när det nu blir.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: