imstrongwithoutyou

<3 Bebis <3

Kategori: Allmänt

Ja, jag och exet hade ju bestämt 2 namn. Ett killnamn och ett tjejnamn. Men idag så sa jag till honom att jag är inte 100 på killnamnet och det var inte han heller. Och det hade han tyckt ett tag, men inget sagt till mig. Det är ju bra menar jag. Så det blir att välja om killnamnet. Tjejnamnet står fast, det ska inte ändras. Så det har han ingenting att säga till om. Fast han gillar ju det namnet så det är ju bara bra i alla fall.
Vi (trodde jag) hade sagt att om det blev en pojk så skulle vi ta hans pappas namn som andra namn, men idag så säger han att han inte vill ha det?! Bra att han säger till från första början.
Men vi har bestämt att tjejnamnet kommer att bli ******* Linnéa någonting Andersson.
Linnéa är efter min mormor. Där det står någonting ska det vara någon från hans släkts namn. Vill inte att dottern (om det nu blir det.) ska ha mitt andranamn. Jag gillar det inte så vill inte ge henne det.
Och efternamnet behöver vi inte ens fundera på eftersom vi båda heter Andersson.
Sen så vill jag nog ha min pappas namn som andranamn på killen om det blir en son. Sen får vi se hur det låter och om det blir i den ordningen som jag har skrivit på tjejens namn.
Killen vet vi ju inte ännu.

Nästa torsdag, den 5/5 ska vi på ultraljud. Se det lilla livet för första gången.
Jag vill veta könet på barnet och han har inte bestämt sig än. Dags att göra det snart tror jag. Annars så får han gå ut ur rummet. :p
Jag vill gärna veta, för då kanske det är lättare att bestämma namn. Och man vet vilka kläder osv man ska köpa.
Fick ju reda på när jag väntade min dotter att det skulle bli en tös. Jag frågade om jag fick veta, men hon sa att de inte säger sådant. Min mamma var med och hon tjatade tills vi fick reda på vad det var för kön. 
Ska nog inte ta med henne denna gången.

Har känt ikväll, och tidigare med, hur det har rört sig där inne. H*n kan inte riktigt ligga still. Om ungefär 1-2 månader kommer jag kunna känna sparkar och sådant mot magen. Och förhoppningsvis bara magen och inte någon annanstans som revbenen!

Vill att det ska vara oktober nu. Vill hålla i bebisen. Kan inte tiden bara gå snabbare?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: