imstrongwithoutyou

3 månader.

Kategori: Allmänt

Har en son som inte vill sova, han knappt sovit någonting idag. Ligger bara och skriker i sängen. Så nu ligger han i babysittern och gäspar, kommer garanterat att somna där i som vanligt och ha en powernap på en halvtimme.
Dottra mi har skadat sig på dagis idag. Hon och en kompis lyfte varandra, när hennes kompis lyfte henne så hände det någonting och dottern åkte med ansiktet först i en bänk. Så hon har skrapat upp näsan lite. Tur att det inte var värre!

Sitter och är vrålhungrig här i vardagsrummet och bara känner den gudomliga doften från maten i köket. Pasta och köttfärssås. Mumma! Hade tänkt att göra köttsoppa idag, men orken fanns inte till till det, tar massa lång tid och jag är trött. Plus jag har inga morötter hemma, glömde köpa det i affären fast jag gick runt och tänkte på det hela tiden. Yey me!
Så det får bli en annan dags projekt!

Är dödstrött också, tänkte ju sova lite på förmiddagen men gick inte så bra då sonen inte ville sova. Han tog i för kung och fosterland, men ingeting hände. En timme efter allt då braka det loss, efter blöjbytningen så somnade han på 5 minuter i babysittern. Kollade på klockan, 14.15.. Ingen idé att lägga sig då inte då dottern skulle hämtas 15.15. Så ja, jag är ganska så trött. Inget kul att bli väckt var eviga natt heller utav dottern som står och putter på mig och vill sova i min säng. I förrgår skrämde hon rent ut sagt skiten ur mig när hon stod där. Och inatt kom hon in vid 03 tiden.. Hon fick lägga sig i sängen, men det var för trångt så jag kunde inte somna om så hon fick allt gå in och lägga sig i sin säng igen. Sen upp klockan 07.00 för möte på dagis.. Ännu mera yey!

Och senare när barnen har somnat så tänkte jag kolla på Harry Potter och dödsrelikerna del 2, har ju inte sett den än. Men har en känsla av att jag kommer att somna ifrån den.. Men det får jag bara inte göra! Sätter tändstickor i ögonlocken så kanske jag klarar mig!

Och idag är den lille hela 3 månader, tiden går snabbt. Kanske därför han inte vill sova? Vill att vi ska fira honom? Ligger bara och tittar på mig nu med sina stora ögon.. "Mamma, fira mig!"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: