imstrongwithoutyou

Pang på, whiplesh & VUP

Kategori: Allmänt

En ny kvinna har flyttat hit idag. Hon kom medans jag var ute. Hon kom ut i köket när jag diskade och sa sitt namn. Jag blev livrädd, var ju inte med på att någon skulle komma där direkt. Sen var det bara pang på. Vi har pratat näst intill hela tiden. Så vi fick en bra kontakt från första början.
Jag berättade för henne hur personalen hade sagt till mig angående o´boyen som man har varmt vatten till. Att de inte köper hem det. Så hon frågade mig om jag inte hade pengar. Så jag sa ju då att jag inte har det utan väntar på att barnbidraget ska komma. Då säger hon, som hon har "känt" i 2 timmar på ett ungefär, att jag kan låna pengar utav henne om jag vill! Hur många säger så till någon som man har precis träffat och inte känner? Efter att vi hade pratat lite om det så frågade jag hur mycket jag fick låna och jag garanterade henne att hon skulle få tillbaka det, för jag ville köpa cigaretter. Så sa hon det att jag kan få låna till en limpa om jag ville det. Jag blev alldeles paff! Som sagt, vem gör något sådant? Berättade för henne att jag kanske i så fall inte har råd med att betala tillbaka allt på en och samma gång. Hennes svar blev "Ja det är ju inte så att jag ska flytta imorgon." Väldigt trevlig är hon. Inte bara för det utan rent allmänt.
Satte mig vid datorn senare för jag skulle stänga ner. Vänder på nacken lite för jag skulle titta på min dotter som satt på sängen åt höger sida och riktigt känner hur jäkla ont jag har! Min kille, som var här då, började massera mig lite. Så kommer kvinnan in och jag berättade att det gjorde så förbaskat ont. Så hon sa att jag kunde få låna hennes värme dynor så det släppte lite. Också kollade hon min nacke (hon har jobbat på sjukhus) också säger hon att det har slagit knutar eller vad det nu var i min nacke på höger sida. Att det var svullet och hårt och att det var på väg att bli samma på vänster sida, men än så var det mjukare där. Hon sa att jag hade fått en mild whiplesh (eller hur det stavas) skada. Så jag fick låna värme dynor då som sagt som jag hade runt min nacke i en halvtimme. Också berättade även hon för min pojkvän hur han skulle massera sen efter att jag hade suttit med dem ett tag. Att han skulle ta axlar och nacken. Men han tog mest ryggen som han inte alls behövde ta, sen tog han minst tid på axlar och nacke. Sen blev han hungrig så han slutade. Så vi fortsatte aldrig. 
Det riktigt stramar i nacken på mig. Och det blev värre efter massagen. Innan kunde jag titta mer åt höger, vilket jag inte kan nu.
Tur att man är ledig imorgon så att man slipper gå till jobbet med det här.

Var ju på vup idag. Var egentligen menat att hon från annaverksamheten skulle följa med mig. Men hon var fast i sitt hem så hon tog sig ingenstans. Så min mamma fick vara snäll och följa med. 
Fick träffa en läkare tror jag det var. Kollade inte riktigt. Och hon började gå igenom den remissen som de från annaverksamheten hade skickat till dem. Och hon frågade samma frågor ungefär som de frågade förra gången då jag var där om mitt liv osv. 
Sen så kom vi till ett långt frågeformulär som jag skulle antingen svara ja eller nej på medans hon läste upp frågorna. Frågorna var så långa vissa av dem så när hon hade sagt det sista ordet i frågan så hade man glömt bort vad frågan handlade om. Tror vi hann till bokstaven G. Då hade det gått en timme och jag var alldeles torr i munnen och jag kände mig stressad angående att jag skulle hämta min dotter på dagis. Så vi avbröt där och jag fick en ny tid i nästa vecka hos henne igen.
Hon sa att jag även skulle få hem ett frågeformulär som jag skulle fylla i tills nästa gång. Men den fick jag inte med mig utan den skulle vi ta i nästa vecka samtidigt som mötet.
Sa även det att jag vill påbörja en utredning om aspergers pga att en nära familjemedlem har den diagnosen. Och det var tur att jag påminde henne om detta för annars hade hon glömt bort det och frågan hade aldrig kommit upp till den personen som sköter dessa utredningar.
Så nu får vi se hur allting slutar.

10 dagar kvar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: