imstrongwithoutyou

V.22

Kategori: Allmänt

Idag är jag i vecka 22. Jag var en vecka längre gången än vad vi trodde. Så hon som utförde ultraljudet satte fel datum till oss. Datorn hade inte hunnit registrera det nya datumet innan hon skrev ut det till oss.
Så den 30 september kommer våran lilla Elias.

Det har inte hänt så mycket mera faktiskt. Han sparkar hej vilt där inne och jag har känt den första sparken. Förut så har jag ju bara känt den inom mig i magen, men för några dagar sedan så kände jag när jag hade handen på magen en fot eller en hand som slog/sparkade. Blev lite tårögd och självklart så missade pappan det, som vanligt.
Det är som att bebisarna där inne vet att "nej nu känner pappa, så nu ska jag inte sparka."
För varje gång jag har sagt att han sparkar och är i närheten utav pappan så kommer han för att känna, men då slutar Elias att sparka. Retsticka det där! Eller så sparkar han så svagt så det bara är jag som känner fast pappan har handen på min mage precis där killen sparkar. 

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mera. Sitter och äter jordgubbar, de som jag och min dotter skulle ha ätit egentligen, men nu är det bara 2 kvar så det är ju ingen idé att spara dem. Snäll mamma man är. Men är man sugen så är man sugen, och jag vart ju barnledig igår så.. ja.

Ska snart ut på äventyr med, inte ett långt äventyr då men det räcker gott och väl!

2006-03-31 Victoria
2011-09-30 Elias

Mina barn gillar att komma sent på månaden.
Men han kan ju komma tidigare också, det gjorde ju Victoria.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: