imstrongwithoutyou

Rubrik, vad är det?

Kategori: Allmänt

Så kass på att komma på rubriker. Tar mig ungefär 10 minuter varje gång. Varför måste man ha det för?

Försov oss idag igen! Helt otroligt. Vet inte hur många gånger jag stängde av alarmet. Sista gången var vid 07.30 och tänkte bara ligga och dra mig i 5 minuter. Älsklingen väckte mig 07.50 och hon började 08.15!
Men vi kom bara 5 minuter försent, men läraren tittade så surt på mig när vi kom så jag gick fortare än kvickt!

Låg och sov en stund innan jag hämtade henne, eller rättare sagt 2,5 timme då älsklingen väckte mig igen, då var klockan 12.30. Åkte och hämtade henne, sen affären och sen hem. Blev ganska så blöt må jag säga! Jävla regn!
Vid 16.30 fick jag ett samtal. Det var dotterns kompis ifrån skolan som undrade om det gick att leka.
Så vi åkte dit, lämnade henne där och åkte hem igen. Skulle hämta henne igen vid 19.
Så åkte dit och gick in och pratade med mamman. Efter lite prat så mindes hon mig för jag umgicks med hennes syskonbarn när vi var mindre. Vilka hyss man hade för sig. ;)
Och sen kom hon ju även på att vi träffades när jag var gravid med sonen då min mamma och dotter var med dem och min dotter och hennes dotter lekte på en gård här i området.
Hjälpte henne med lite papper osv ifrån skolan sen vid 20 tiden så var det dags att åka hem.
Men det tyckte inte dottern som ville stanna kvar och sova där över natten, efter att hennes dotter flirtade lite och frågade snällt så fick hon stanna över natten. :) Så hon tar min dotter till skolan imorgon, så då kan jag få sova lite längre och slippa gå ut så tidigt. 
Men de ska komma innan och hämta dotterns väska och regnkläder ifall det regnar imorgon.
Cykeln blev kvar utanför dem. Så får la se när man får orken att hämta den imorgon också.

Lite kul att de har börjat att leka med varandra. Och så snabbt också. 3 dagar i skolan (om man inte räknar med den enstaka gången förra sommaren) och de sover redan över. Också är det kul för att vi umgicks med hennes kusiner när vi var yngre.
De kanske kommer vara som oss om några år? Vara ett gäng, gå och smygröka vid vänermuséet (HOPPAS inte!), hyra lokalen och dansa osv osv.. Herregud, vet vad jag har att vänta mig!

Funderar också på varför jag slutade tvärt att skriva blogg? Finns ju alltid någonting att skriva om. Nu är det ju bara dottern och skolan i för sig. Men det är det som händer just nu omkring oss. 

Yes yes, men på återseende då!

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Hoppas dom inte blir som oss! :P

    Svar: Jag håller tummen på det! :P haha
    Emma

    2012-08-23 | 01:20:49
    Bloggadress: http://takeitontherun.blogg.se

Kommentera inlägget här: