imstrongwithoutyou

Alkohol/Inte alkohol?

Kategori: Allmänt

Efter att ha inte druckit sen december så funderar jag på att bli nykterist på heltid. Efter jag har fött också med andra ord. Jag menar, vad är det roliga med det hela? Supa sig full och skämma ut sig inför alla, för man blir ju bara dummare och gör dummare saker när man har fått alkohol i sig.
Efter att ha vart på en fest igår och de andra fester jag har varit på också då jag inte har druckit så har jag fått mig en tankeställare.
Varför dricka egentligen? Onödigt är det enda jag kan komma på.
De flesta dricker för att ha kul, för att glömma bort ens bekymmer som man har, släppa loss osv.
En tankeställare då:
1. Man kan ha kul UTAN alkohol! Testa!
2. Du kanske glömmer bort bekymren, men de är ju tillbaka nästa dag för det.
3. Släppa loss kan man göra ändå! Låtsas som att ni dricker alkohol eller något så får ni se att man kan ha kul ändå!
Jag har haft skitskoj på alla fester då jag inte har druckit. Man umgås med dem andra människorna som är där och pratar. Det är väl därför man ses? För hur många egentligen av 5-10 personer på en och samma fest kommer ihåg allt som har hänt? Är det inte roligare och trevligare att minnas allt man har gjort än att få reda på det dagen efter av allt annat folk så man får skämmas om det är något man har gjort?
Det finns så många positiva saker till att inte dricka alkohol.
1. Du minns allting.
2. Du behöver inte skämmas som ett as dagen efter.
3. Du slösar inte en massa pengar på skiten.
4. Du slipper baksmällan!
5. Hör ihop med 1:an, du slipper minnesluckor.
6. Du slipper undra vart du har fått alla blåmärken ifrån.
7. Du slipper däcka.
8. Du slipper tänka "vart är jag?" om du vaknar upp dagen efter i den lägenhet du var och festade i om du däckade.
9. Du slipper tänka "Vad hände igår egentligen?"

Det finns så mycket mer till att inte dricka alkohol.
Jag har druckit cola på de fester jag inte har druckit, då jag har vart gravid och då jag inte har vart gravid. Okej, jag har vaknat med värsta huvudvärken dagen efter som om jag hade druckit alkohol och fått värsta baksmällan. Men den försvinner i alla fall inom några minuter, vilket inte baksmällan gör.

Helt ärligt så funderar jag på att sluta dricka alkohol. Har så jävla kul utan! Räcker med att titta på alla andra fulla människor som skämmer ut sig, gapar, skriker, bråkar, skrattar, gråter osv. Man känner liksom "aaaahhh..." Lättnad på något sätt.
För en gång i tiden, då var det där jag. Och hur kul är det egentligen? Alkohol gör bara folk dumma i huvudet och det är sant! Och de som var dumma i huvudet innan alkohol blir ju bara värre med alkohol i kroppen.
Någon gång kanske det slinter ner en cider, men that´s it!
Och detta betyder inte att jag inte kan vara med folk som dricker och festar. Det kan jag, jag kommer vara där för sällskapets skull. Jag har min älskling, och det är colan!

Sluta dricka, ni har så mycket roligare utan! Ge det ett försök i alla fall!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: