imstrongwithoutyou

not afraid.

Kategori: Allmänt

Var och tittade på lägenheten idag. Det var hur snygga tapeter som helst och det var en fin utsikt mot vattnet.
Jag frågade om jag kunde få nycklarna idag, men hon sa att det inte gick för alla papper osv. Vilka papper? Allting är ju fixat, jag kunde ju lika gärna ha skrivit på kontraktet idag. Men men..
Det enda negativa är väl att den ligger på tredje våningen.
Och det höll hon hyresvärden med om eftersom med tanke på att jag har min dotter och en till bebis på väg.
Ja, jag har ju inte nämnt detta tidigare, men jag är gravid. Och har jag räknat rätt så blir ankomsten i början av oktober. Nära och bra till bebisens pappas födelsedag. Kanske man slipper köpa present till honom? ;)
Men iaf.
Så hon kollade i sina pärmar och hittade en lägenhet, en fyra på första våningen. Den är nyrenoverad, den ska bara städas ur så kan man flytta in. Och det skulle ta en vecka längre att få nycklarna än det var till denna trean.
Så boendesamordnaren ringde till min ekonomiperson på socialen och frågade om jag kunde ta den fyran istället. För allting hade blivit så mycket bättre. Första våning, dottern får ett eget rum och bebisen med när den kommer.
Men hon sa nej. För denna lägenheten var precis att jag fick. För hyran är högre än vad jag egentligen får ha. Det som skiljdes åt på denna trean och fyran var 197 kronor!? Kan de inte bara betala det?
Sa det till boendesamordnaren att betalar de bara det som blir minus 197 kronor så står jag för de 197. De kan dra av det från mina pengar som jag får från dem.
Så nu ska jag ligga på min barn & familj person om att jag tycker att det är bättre och få henne att inse det också och sen att hon kan lägga ett gott ord för mig. Men hon var sjuk idag, så får se om hon är där imorgon eller så får jag ta det på måndag.
För båda lägenheterna kommer ju att vara kvar. Trean är jag ju garanterad så.
Boendesamordnaren som även hjälper bebisens pappa med lägenhet frågade om jag och pappan inte skulle flytta ihop. För då blir jag garanterad den lägenheten eftersom det kommer att bli 2 vuxna och 2 barn.
Men man ska ju känna att man orkar också. Och jag tror inte att jag skulle orka det faktiskt. I så fall får han komma och hälsa på.
Ja, jag kanske slipper dubbelhyra med. Boendesamordnaren har några stycken som vill ha lägenheten, men det är ju bara om hyresvärden godkänner någon av dem. Men det hoppas jag!

Vad har hänt mer idag?
Har röjt i lägenheten och sagt upp den. Väntar på ett papper bara som kommer hem i mammas brevlåda så ska jag skriva på den och lämna den till boendesamordnaren så lämnar han det till hyresvärden sen. Så är det klart sen.
Blev inte så mycket röjt faktiskt, eller en del i alla fall i vardagsrummet. Men lådorna tog slut så man kunde inte fortsätta så mycket så vi gav "upp". Ska fortsätta på söndag igen. För imorgon kan inte mamma och på lördag ska jag och min dotter åka till Skövde med mina små söta darlingsar!
Ska möta upp dem här i stan på bussstationen för att sen åka iväg. Blir en liten shoppingrunda i Skövde! :) 
Sällan man åker någonstans och kollar i affärer, så nu tyckte jag att det var dags helt enkelt.

Imorgon tar min mamma och hennes sambo min dotter till dagis innan de går till affären på morgonkvisten då normala folk ligger och sover. De ska vara där så fort affären öppnar. Så nu ligger min dotter och sussar så gott i deras säng så slipper de väcka mig imorgon när de ska iväg. Imorgon ska jag ha sovmorgon! Det har jag förtjänat tycker jag!

Nu har jag ingenting mer vettigt att skriva. Eller..

Min dotters farmor hade henne inatt så vi skulle slippa stressa till dagis osv. Vid 14 tiden ringer hon mig och säger att min dotters pappa har vart där och hämtat våran dotter för de skulle åka någonstans!?
Fatta då att jag blev rädd och orolig. Efter jag hade lugnat ner mig så ordnade min vän skjuss av hennes pappa efter att jag hade pratat med min dotters pappa och frågat vart dem var så jag kunde hämta henne. De var på en lekplats så vi gick till vännens pappa som körde oss dit för att hämta henne, inte så långt borta, men ville kunna hämta dottern och hoppa in i bilen snabbt ifall det skulle hända någonting eftersom jag inte har pratat med honom sen i fredags fast han har skickat sms till mig.
Så vännen följde med ur bilen och gick till dit dem var och helt otroligt så LEKTE han med henne! Första gången på snart 5 år som jag ser honom leka med henne själv med ingen där! Försöka imponera kanske? Tror det!
Sen så åkte vi iväg efter att jag sa "hör av dig när du vill träffa henne" hörde något muttrande svar. Men fattade aldrig vad han sa.
Jag hade ju inte blivit orolig om han hade sagt till mig att han ville träffa henne en stund och leka med henne. Det hade inte gjort mig någonting. Men att få ett samtal från hennes farmor som säger att han har vart där och de skulle åka någonstans, det gjorde mig orolig kan jag lova!
Han har klagat på att han bara får träffa henne en gång per vecka. Men det är ju inte mitt fel! Det är ju han som inte hör av sig. Jag kan ju inte veta när han kan träffa henne osv. Då får han ju höra av sig. Eller han hör av sig, men det är ju för att han vill prata med mig, han har ju inte nämt henne.
Tror att det var det som var tanken med det hela idag, att hämta henne så att jag var tvungen att höra av mig till honom för att hämta henne för att sen kunna prata med mig där som vi sågs. Men den gubben gick inte då jag bad vännen följa med till lekplatsen. 
Ibland är jag smartare än vad jag ser ut ;)

Nu har jag ingenting mer att skriva, så jag säger nog faktiskt...

... God natt! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: