imstrongwithoutyou

det går..

Kategori: Allmänt

.. långsamt framåt i lägenheten! Mådde inget vidare igår så igår blev det inget gjort. Hade kall feber på 35,5. Inget kul kan jag säga er! Och jag spydde 2 gånger och varje gång jag reste på mig, som inte var ofta, så kändes det som om att jag skulle spy. Och nej, det hade ingenting med bebisen att göra. Det var riktigt illa igår kan jag säga! Så min mamma som var här och lämnade feber termometern gick hem och ringde KSS och de sa att jag skulle dricka varmt och ta tempen i rumpan...! Vilket jag gjorde efter att jag hade druckit varm o´boy. Kan ju säga att det inte var skönt, gjorde ont. Har ju inte tagit tempen där sen jag var liten för fasen. Men då visade den 37,5 och jag frös inte längre och magen blev betydligt mycket bättre med en gång. Tänk vad en varm kopp o´boy kan göra egentligen.
Så idag har jag flyttat på soffan 4 gånger, för jag blev aldrig nöjd. Är inte nöjd nu heller för det är för mycket utrymme på sidorna av soffan. Hatar att ha hörnsoffa nu. Fixade bokhyllan och satte upp en tavla ovanför den. Hållt på i köket lite och packat upp. Och satte upp 2 tavlor i min dotters rum.
Försökte få ihop sängen igår med lite hjälp. Men det gick inget vidare för har tappat en skruv till ramen eller vad det nu heter så kan inte sätta ihop den. Great!
Och min dotters skrivbord gick sönder så det går inte att sätta ihop den längre. Också great! Fast min broder sa att hon fick ta hans gamla skrivbord som han har i sitt rum. Så nu ska man flörta lite med honom så får vi se. Vill att hon ska ha ett ett så hon kan sitta där och måla och göra läxor när hon börjar skolan.
Men imorgon får det bli ett jävla ryck här. Packa upp och sätta upp tavlor så det ser mer ut som hemma här. Ta in den andra tvn i garderoben då jag inte har en tvbänk till den för den fick min dotter till den lilla tvn. Måste även hitta en kabel till den så hon kan titta på den. Annars så får det bli en dvd tv. Måste då dock köpa en dvd till henne också. Det får bli månadens projekt! Också måste jag hämta den där "lådan" i min andra lägenhet som hon ska lägga sina leksaker i. Och en hylla behöver hon också. Herregud! 
Och hämta mitt vitrinskåp i mammas förråd som jag ska ställa i köket. Massor med saker kvar ju!
Behöver egentligen massvis med saker så man kan ställa saker på där det är tomt. Men men.. Det får man ta som det kommer.
Nu ska jag snart lägga henne, hon har precis badat. Har blivit sena kvällar nu, men idag är det fredag så idag är det tillåtet. 
Gardiner och gardinstänger behöver jag också! Kom på en till sak förut som jag har nytta utav,men tror ni att jag kommer ihåg det nu eller? NEJ! Ibland är jag bra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: