imstrongwithoutyou

Födelsedag!

Kategori: Allmänt

Ja, idag är jag 25 och resten av året också för den delen. Känns inte så mycket Kände mig inte ens som 24 så. 
Har haft min mamma på besök precis. Hon och min dotter fick tårta som jag var och hämtade på ica för de bjöd på det eftersom jag fyller år. Ibland är det bra att ha ica kort. Själv åt jag glass, för jag tål inte grädde och det var det i varje tårta som var på ica som man fick välja emellan. Men det var gott ändå. Bättre än inget så att säga!

Pratade med min bror förut. Han sa att kvinnan från det katthemmet i Skara hade ringt till honom och sagt att de tar katterna ändå fast de inte är kastrerade för de kan stå för det i så fall. Vilket är snällt! För jag kan inte ha dem eftersom jag inte får rensa lådan. Och det blir för dyrt i längden eftersom jag har en dotter också och en bebis på väg.
Men säger även min bror att han funderar på att behålla båda 2. Och sa att det är ju upp till honom om han vill göra det eftersom jag har sagt att jag inte kan ha dem längre och vill göra mig av med dem. Men sen så sa han det att han rensar ju inte lådan för han gillar inte lukten. Så det är ju ett problem. 
Sen får jag reda på utav honom att mitt ex (pappan till barnet i magen) har fått lägenhet och funderar på att ta Mumin. Men det har jag inte hört någonting om så ja. Han får ju gärna kolla med mig tycker jag iaf eftersom jag fortfarande äger dem.
Sa till min bror nu att det är upp till honom om han vill behålla dem eller göra sig av med dem. Låter lite som dubbel moral eller vad man ska säga. Med tanke på att jag vill att mitt ex ska ta det med mig och inte med min bror, och till min bror säger jag att han får göra som han vill.. Men min bror har iaf frågat mig vilket mitt ex inte har gjort. Aja, skit samma!
Så får se hur det slutar med den biten.

Min dotters farmor ska snart åka till Kina och ville ta med min dotter dit igen. I EN månad! Och hon skulle vara borta på sin födelsedag så jag inte kunde fira henne. Anledningen till att hon ska dit är för att min dotters pappas kusin ska gifta sig.
Min dotter ville åka med. Och hon sa att hon ville fira med sin farmor (sin födelsedag alltså) Sa att det är många dagar, och att hon inte kan åka hem till mig när hon vill och att vi skulle ha kalas osv för henne när hon fyller år. Och att jag inte ville att hon skulle åka för det är för länge. Till sist så sa hon att hon inte ville.
Om hon hade velat så hade hon inte fått åka för mig ändå! Jag måste skriva på ett papper om visum för henne och ett papper om att det är okej att farmor tar med henne till Kina. Det fick vi göra förra gången hon åkte iväg. Och då ångrade jag mig. Så denna gången blir det ingenting!
För hennes pappa hade det vart okej. För båda vi måste skriva på dessa papper eftersom vi har gemensam vårdnad. Men som sagt, blir ingenting med det!

Nu ska jag börja med maten här så man får sig något att äta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: