imstrongwithoutyou

HEMMA!

Kategori: Allmänt

Äntligen! Nu är flytten kvar, men man glömde ju det viktigaste i den andra lägenheten. Kastrullerna och stekpannan. Men men, finns en dag imorgon med!
Nu känns det verkligen som hemma. Detta är mitt hem. Det är här jag ska bo. Iaf i detta området. Jag hör hemma här, jag har ju bott här sen jag var liten. Sen 3-4 år i den lägenheten jag bodde i. Annars så har jag alltid bott i detta område. 
Lägenheten är skitfin! Verkligen älskar den och tapeterna! Bilder får komma upp när jag är klar med allting. 
Bokhyllan ska sättas ihop. Min dotters rum ska bli klart. Mitt rum. Köket.. Ja allt!
Min dotter trivs verkligen här. Mamma och hon var här en sväng medans vi var i andra lägenheten. När de skulle gå för att hämta en sak hemma hos min mamma så ville hon inte gå. Nu sover hon så sött i sitt rum sedan en timme tillbaka ungefär, blev en sen kväll för henne. Men tog ju madrasserna sist från mamma så det är därför.
Imorgon ska hon till dagis. Blir inget jobb för min del imorgon heller då jag ska hålla på här.
Har inte ens en tv att titta på ikväll. Den är inte i kopplad och den står inte där den ska stå, så det blir svårt.
Sitter nu i soffan som inte ens är ihop satt heller. Man får göra det bästa av allt helt enkelt. Och tvrumsbordet är för långt bort. Så har datorn i knät, för släpar jag på den nu så lär jag väcka hela grannskapet.
Känns oerhört skönt att få sitta här och bara ta det lugnt. Det som är kvar är morgondagens bekymmer.
Men så kollar man ut i hallen och köket och tänker bara "pust!" För man ser hur mycket det är kvar att göra. Men som sagt, morgondagens bekymmer!

Nu ska jag vila mig och ta mig en smörgås! Fast kanske inte i den ordningen. 

ÄNTLIGEN!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: