imstrongwithoutyou

Nycklar, katt, möten!

Kategori: Allmänt

Nu är det helt klart i den gamla lägenheten så nu behöver jag inte tänka på det mera. Nycklarna lämnade jag in förut idag och det känns otroligt skönt. 4 mindre nycklar i min fina samling i min nyckelknipa. Den känns ganska så tunn nu kan jag ju säga. Så kommer de på mer som jag skulle ha gjort eller som behövs göras så SCREW YOU! Eller något.

Min dotter cyklade även till dagis för första gången idag. Var irriterad på morgonen då vi redan var för senade. Men det gick bra till sist, ja då vi hade kommit fram med andra ord. Hon fastnade typ hela tiden i grus. Hjulet bara spann och hon kom ingenstans. Jäkla grus! Men på vägen hem gick det jättebra. Cyklade på andra sidan än den vi tog på vägen dit, bara för att jag skulle kunna cykla lagligt på gatan. Där var det nästan inget grus alls så det gick jätte bra. Fastnade inte någon gång. Men ibland så glömde jag bort när trottoaren tog slut och gatan kom "Ja just det ja! Stanna var det." Men fick kläm på det till sist. Blir nog kanske en cykeltur imorgon med om vädret tillåter detta.
Och enbart för att jag tänkte att hon kunde slippa sina varma termobyxor imorse så var det kallt och det hade regnat. Typiskt. Får göra ett nytt försök imorgon igen.

Efter dagis så åkte vi hem till min mamma, inväntade morfar som fick passa min dotter medans jag och min mamma åkte hem till min bror för att hämta Mumin. Så nu är han hemma hos mamma och där ska han stanna!
Mamma ville inte att han också skulle komma till hemmet då hon tyckte att det var elakt mot min dotter och synd om henne eftersom det är hennes katt. Han vande sig ganska så fort. I för sig så har han ju bott där innan också.
Åkte buss med honom, var inte så populärt. Han ville inte vara still och jamade nästan hela tiden från min bror till bussstationen. På bussen hem till min mamma så jamade han ingenting. Men han levde fan i buren istället.
Men nu är han där och ska inte flyttas mer!

Imorgon har jag 2 möten, en med psykologen på vup och en med mina socpersoner och min handläggare. Ska få en ny handläggare eftersom min ska sluta. Och henne har jag haft i 4 år och nu ska jag byta. Mindre kul. Hon vet ju allt om min situation också ska jag få en ny som inte vet ett skvatt! Men min handläggare ska säga min "information" till den nya handläggaren så jag slipper alla dessa frågor. Men har en känsla av att jag kommer få det ändå. Så nu blir det inte mycket spring till henne eftersom hon slutar nu den 1/4. Så "fort" det var någonting så kunde jag gå till henne och prata av mig. Kommer inte bli detsamma nu. Kommer kännas stelt.
Funderar på att avboka ett av mötena, men kan inte ringa så det kommer ju inte gå direkt. Om jag inte smiter upp till mamma och lånar hennes hemtelefon, vill inte få en skuld eftersom jag inte har ringt. Ja, jag funderar på att avboka vup samtalet, för orkar nog inte med det imorgon. Stressa och hålla på. Först ska jag lämna dottern vid 9, (brukar alltid vara sena.) Sen bort till honom och vara där vid 10 och sen på det andra mötet vid 11. Inte bra!
Och jag känner inte för att stressa då jag har haft ont i magen/sidan de senaste dagarna och det hugger till i magen ibland. Som idag, bärde på Mumin. Satt på bussen och skulle kliva av vid hållplatsen, reser mig upp och värsta smärtan kom! fy fan säger jag bara! Mamma sa åt mig att min bror kunde bära Mumin, men så envis som jag är så..
Tror det har med bebisen att göra. Känns som att jag är på väg att få ett missfall ibland.
Igår tror jag att det var så låg jag på soffan, tog på sidan av magen och satan vilken smärta! Tryckte lite lätt ( behövdes inte göra hårt) längs sidan på magen för att se hur långt det var eller hur jag nu ska förklara, och det var väl kanske 5 centimeter? 
Så vet inte om jag ska våga att riskera att stressa så imorgon då jag faktiskt är kvar i missfallszonen.

Blev ett ganska så långt inlägg, vilket alls inte var meningen. Men det brukar ju bli så. Har lite att skriva sen "plopp!" så kommer det hur mycket som helst. Så går det när man inte skriver varje dag.

Ska försöka sova snart med. Ögonen vill det känner jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: