imstrongwithoutyou

Gnällfia!

Kategori: Allmänt

Nu har man vart och lämnat blodprov. 3 rör blev det med mitt dyrbara blod :/ Och det gjorde ont kan jag lova! Gör fortfarande ont. Så ont har det inte gjort förut. Förut har jag bara känt när de ska byta rör, nu kände jag inte det utan jag kände sprutan istället.
Så nu väntar man på resultatet. Se om det är någonting fel på min lever eller inte. Jag håller bara tummen på att det inte är någonting!

Kom precis hem från farmor. Min dotters pappa var där så vi gick dit så blev det 2 flugor i en smäll, träffa både pappa och farmor. Fick mat, och det tackar man inte nej till, gratis kina mat liksom. Hallo?
Så där var vi i ungefär 2 timmar. Försökte få min dotter att stanna till klockan 17 i alla fall hos farmor så jag kunde gå hem och städa lite osv, men det gick inget vidare. Gnälligare unge får man f*n leta efter! Fattar inte vad det är med henne nu för tiden. Hon börjar gnälla för minsta lilla, spelar ingen roll vad det är.
Så blev jag så less så jag ville inte hålla henne i handen på vägen hem så hon försökte klämma ihop min hand. Stannade till utanför bion för det var så långt vi kom då hon började att gnälla/gråta igen för jag inte ville hålla hennes hand. Så hade ett litet prat med henne. Sa att hon inte kan hålla på så här för jag orkar inte lyssna på det varje dag och att jag inte tänker ta med henne på smurfarna som visas på bio (om den fortfarande gör det när jag har fått mina pengar vill säga.) om hon ska hålla på och gnälla och att det får vara färdigt gnällt nu.
Hon lovade mig, vilket hon har gjort innan också för den delen men får väl se hur det går denna gången.

Nu är det 18 dagar kvar innan den lille kommer ut till världen. Inte så mycket att se kanske? Men jag längtar tills han är ute i alla fall. Har jag gjort i några månader nu. Har tänkt att han kanske vill ut lika snabbt som min dotter, i så fall kommer han ut imorgon om han vill vara 17 dagar snabbare än planerat. Jag önskar nästan att han gör det. Trodde det var dags i lördags, sådan värk.. Men det var falskt alarm, tyvärr.
Fast eftersom jag har lovat min dotter att gå på bio så får han stanna inne lite till. Annars så får jag bjuda min mamma på den så hon kan gå med min dotter på den.
Bara hon får se den.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: