imstrongwithoutyou

Nu ska de bort!

Kategori: Allmänt

Ja, nu är det dags att de försvinner dessa gravidkilon.
Jag ska börja springa hade jag tänkt mig. Tar och springer "spåret" nere vid sjön. Detta är något jag skulle ha gjort för längesedan. Blir jag och killen som ska springa. Fast de som vill haka på får ju gärna göra det. Mer som peppar på en är ju bara bra. :)
Tänkte att jag skulle springa 2-3 gånger i veckan. Inte mer och inte mindre!
Har kollat med mamma så hon ska kolla där hon jobbade förut efter gympaskor både till mig och killen. Så när det är införskaffat så sker det.
Mamma sa att hon kan ju ta barnen då vi är ute och springer. Blir la en timme varje dag då man springer så det är skönt. Kan man börja springa framåt kvällen så är man lagom trött sen och kan kanske somna i tid också. Perfekt!
Sen om man inte orkar springa kan man ju alltid köra powerwalk. Funkar ju det också.

Den lille ligger i babysittern och tittar på mig och pratar med mig medans jag sitter här. Han har precis vaknat efter sin förmiddagslur. Märks att han blir äldre. Han pratar mer, och han har kommit på att när han räcker ut tungan och gör "ledsen" grimasen med underläppen att han dregglar mycket mer. Det är hans nya hobby. Hans boddysar hinner vara torra i någon minut efter man har tagit på honom en ny. Också sover han inte lika länge längre och vill inte sova ibland utan bara vara vaken med oss. Mammas kille <3

Om si så där 3 timmar så ska vi fram till stan och dansa ut julen. Gjorde vi här hemma igår. Eller inte dansa då men, men plockade ner allting. Kändes underbart! Ville inte ens ha upp det. Bara granen och gardinerna ja och ljusstakarna så klart. Men alla tomtar kunde man ju ha struntat i.
Så nu är det ganska så tomt i fönstrerna kan jag ju säga. Och märks att julgardinerna var stora och bredare än de vi satte upp igår är. Ser så tomt ut. Blir att gå ut på jakt efter gardiner när man har fått pengar. Borde ju finnas på second hand? De har ju allt. Typ.

Kommentarer

  • Emma säger:

    Åh, va härligt att börja springa :) Puss

    2012-01-15 | 18:20:57

Kommentera inlägget här: