imstrongwithoutyou

Askungen.

Kategori: Allmänt




Detta är vårat nya husdjur :)
Eller rättare sagt min dotters nya husdjur. Hon blev ju så ledsen när vi gjorde oss av med katterna, så jag bestämde mig för att köpa mig en kanin till henne. Eftersom hon fyller år nästa lördag så fick detta bli en tidig födelsedagspresent. Hon blev ju överlycklig kan jag ju säga!

Men hon velade med namnet. Först var det Klara, men sa att det kan väl vara kul om du tar ett namn som ingen har som du känner. Så då blev det My, som i Lilla My från Mumintrollet. Men sen var inte det heller bra, så hon sa Eveline. Jag bara kollade på killen, för det var det namnet vi tänkte ha om vi hade fått en dotter ihop vilket min dotter inte visste om. Sen så skulle kaninen som är en hona då heta Törnrosa och sen helt plötsligt så sa hon Askungen och sa att hon inte alls hade sagt Törnrosa. Minnesförlust?
Men nu har hon fått ett namn och det är Askungen.

Hon har fått springa fritt, men valde att stanna i köket och mest under köksbordet. Sen när man skulle ta in henne i buren igen så "morrade" hon och sprang iväg och ryckte till i hela kroppen när man klappade henne. Stackarn var rädd :(
Sen när jag skulle ta henne och lyfta in henne i buren så naffsade hon mig, fast först hade hon gjort det på killen så han vägrade att hjälpa mig först. Men det blev han som fick ta henne ändå och stoppa henne i buren.

Så nu ligger hon där med en morot som jag har gett henne. Måste egentligen få bort all sågspån och hö som har hamnat i hennes skål, men vågar fan inte stoppa ner handen! Mördarkanin...
Skulle ge henne en morot förut i buren och hon hoppade upp mot min hand och försökte naffsa tag, så jag bara "slängde" in moroten. Tänker inte bli biten!


Ska strax lägga oss här, hans ena kusin och hans flickvän är här men de sover sen en timme tillbaka typ. Dem andra kusinerna är hos hans mamma. 
Upp tidigt imorgon, typ vid 7 för att hinna göra allt innan vi drar vid 10 tiden för att gå bort till lokalen och förbereda inför fikat. Tar med dopkläderna dit så vi slipper gå tillbaka hem sen så vi byter om där!
Ja, det var la allt för mig idag!

Natti natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: