imstrongwithoutyou

Sandslott

Kategori: Allmänt

Igår så var jag, min dotter, min mamma och mitt ex på lekplatsen i stadsparken och lekte och fikade.
Innan det så var jag och min dotter på Mc Donald´s och åt. Det var ju rosa glas denna veckan men de ser ut som lila tycker jag. Såg mycket snyggare ut på skärmen där de visar vilka glas det är, men de är ju alltid snyggare på den.
Efter att vi hade vart på lekplatsen där i 2 timmar så åkte jag och min dotter med mitt ex hem också sov vi där inatt. Fick inte många timmars sömn, var hur trött som helst men kunde inte somna sen så hade man en dotter som tog typ all plats och sparkade en på ryggen (och den som höll på och bli bra igen utan att det ska bränna på ett viss ställe på ryggen när man böjer sig ner. Men nu är den tillbaka till det efter inatt.)
Att en sådan liten människa kan ta så mycket plats. Jag fattar inte det? Hon ligger ju över hela sängen i stort sett så att man måste flytta på henne för att man själv ska få plats.

Idag så skulle vi ha badat på framnäsbadet, men det blev inget med det. Lika bra kanske för det blåste lite och sen så började det regna lite. Mitt ex blir helt hysterisk ungefär när det börjar regna. Fattar inte det, han har ju ingenting att skydda? Nej då är det kläderna osv. So? Går att torka! Han till och med cyklar med paraply och själv så tar man på sig luvan om man har någon på tröjan. That´s it. Ibland så undrar jag om han är mer kvinnlig än vad jag är. Han har ju inte direkt någon frilla att skydda. Iaf....!
Vi åkte ner till stranden i alla fall så vi kom ut lite. Dotter min tog med sig hink, spade etc. Så hon och mitt ex gjorde ett fint sandslott med en bro. Och under den så gjorde de en gång och hällde vatten i. 
Men så fort det torkade eftersom det var sand så sa min dotter "Nej, det torkar ju!" Och sprang och hämtade mer vatten. Rolig hon. :)
Efter det så åkte vi hem till min mamma och hennes sambo och gjorde pannkakor. Så det blev pannkakor med socker och glass. Väldigt gott!
Kom hem vid 19 tiden, la henne vid 20.30. 5 minuter efter kommer hon upp och sträcker fram sin arm mot mig och säger att hon vill vara med mig. Försöker få henne att inse att hon är en stor tjej och att hon kan sova själv och att det var ju därför vi flyttade hit så hon fick ett eget rum att sova i. Men icke. Följde med henne in, stoppade ner henne med en nalle och sa god natt, men hon fortsatte och gråta. Orkade inte se henne gråta så sa åt henne att gå upp och lägga sig i min säng men att hon inte fick komma upp sen. Det gick bra. Också säger hon till mig "Detta är sista gången." Ja, hur många gånger har man inte sagt det själv och hon själv har sagt det?
Men det är så hjärtskärande att se henne gråta med de ledsna ögonen. De vet allt villka knappar man ska trycka på minsann!

Innan stranden så åkte jag iväg till socialen för att fråga vad fasiken de sysslar med. Min ordinarie var inte där utan jag hade sommarvikarie, de som alltid krånglar!
Hon mindes till och med mitt hela namn hon i receptionen, är man stamkund då typ?
Så gick hon upp och letade efter en efter ett tag då hon inte fick tag på dem via telefonen.
Efter ett tag kommer hon ner och säger att de fixade mina papper idag efter klockan 11 så jag får pengarna på måndag. Hallo?! Min period är fortfarande mellan den 20-19!

Och nu i skrivande stund kom min dotter upp och skrämde livet ur mig som vanligt. Kan nästan tro att hon smyger upp varje gång för att skrämma mig!
Första hon säger "När kommer du till sängen?" Hon vill att jag ska sova, vill jag med, men först lägga henne, sen röka och se klart på Jerry Springer. Gooooo Jerry!

Natti natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: