imstrongwithoutyou

Picknick/Tandläkare

Kategori: Allmänt

Idag var det ju meningen med en picknick vid stadsträdgården. Men min dotters morfar tyckte det var bättre nere vid sjön då min dotter kunde bada samtidigt. Så det blev ner till sjön med mormor, morfar, min dotter, mitt ex och 2 vänner + deras dotter. Var tydligen kallt i vattnet, gick aldrig och kände. Det räckte med att se mitt exs min när han gick ner i vattnet med min dotter. Vi var väl där i över 1 timme tror jag, sen blev det lite kyligt så det blev att gå hem. Ganska så lagom också eftersom min dotter var tvungen och bada i badkaret när vi kom hem. 
Skulle lägga henne precis när jag märkte att det var blött vid brösten. Tänkte att det var säkert vatten efter att jag hade duschat av min dotter efter hon hade badat klart. Men jag klämde på bröstet ändå för att vara på den säkra sidan. Och ja, mjölken har kommit. Så det blev att vi gick till min mamma så hon fick passa min dotter medans jag gick iväg till apoteket för att köpa ammningsinlägg som jag ska ha i bhn. Tänker inte gå runt med blöta fläckar vid brösten precis. Så nu är det köpt så nu slipper jag tänka på det.
Men det var svårt att få med min dotter hem sen. Hon skulle promt stanna kvar hos mormor och morfar och sova där. Men icke! Gäller att vara envis när man har en lika envis dotter som en själv. Så nu ligger hon i sin säng för att sova med sin nya kudde och örngott som jag köpte igår till henne. Lite ledsen var hon allt för hon ville "vara med mamma." Vilket betyder "jag vill sova i din säng." Men hon är så stor så hon kan allt sova själv. 

Imorgon klockan 8 ska min dotter vara hos tandläkaren. Hennes pappa har lovat att följa med då hon ska få lugnande medel och bli ungefär sådan som hon blev när hon opererades. Och det klarar jag inte av själv. Klarade knappt av det på sjukhuset och nu ska det ske igen. Så efter det så blir det till att vara hemma hela dagen, så jag hoppas på någorlunda fult väder så man inte sitter inne hela dagen i värmen. Hon får ju inte vara på dagis efteråt för hon kommer vara dåsig och trött hela dagen. Så hennes dag kommer väl spenderas mycket i hennes säng. Så det blir att gå dit imorgon, om jag inte är för lat och tar bussen. Ta med hennes kärra så hon får sitta i den efteråt och ta bussen hem sen.
Följer inte han med så följer min mamma med. Men då återstår det stora problemet. Hur ska vi få upp henne till 3.e våningen? Jag får inte bära pga graviditeten och min mamma får inte heller bära för hon har problem med sina armar. Hon kan ju inte ens gå och handla potatis och mjölk tex utan att det börjar värka i hennes armar. Vet hur det är för jag har samma problem. Kunde ju knappt bära ett blöjpaket när min dotter använde blöjor. Så det ska bli kul att se imorgon om det blir min mamma som får följa med istället.
Och som vanligt är jag orolig. Men det är ju inte så konstigt. Skulle nog varenda förälder vara.
Och det andra jag tänker på, hur i fasen ska jag orka upp till det? Orkar ju knappt gå upp vid 8 då hon ska till dagis. Och nu ska man upp 06.30. Jaja, önska mig lycka till!
Detta är första tiden av tre som hon ska vara där klockan 8 och laga tänder och få sådan medicin. Funkar inte detta imorgon så skulle de kontakta läkare få "intyg" på att de ska få använda lustgas tror jag det var så hon blir helt borta eller om det var något medel så hon sövdes. Något sådant var det i alla fall.
Och min mamma påminde mig: Ja, då får hon väl inte äta innan?
Nej, det får hon inte. Ingenting efter klockan 6 imorgon bitti. Och då kom jag på nu att vi måste upp ännu tidigare. Hujeda mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: