imstrongwithoutyou

Scared...

Kategori: Allmänt

Ska iväg på möte idag till socialen. Ska träffa en från barn och familj och min dotters dagisfröken där. Vi ska prata om hur det går för min dotter osv. Jag vet att det går bra för henne, men det är vissa saker som inte riktigt stämmer. Så hon kanske ska börja på ett ställe som kallas för "trappan." Där barn går och de tar reda på vad som är "fel". Som en psykolog för oss äldre fast detta är med barn. Så får se hur detta kommer att gå.

Och imorgon ska min dotter till BVC. Hon ska mätas och hon ska vägas och få en spruta mot allt möjligt tex stelkrampsspruta. Tur så är det bara en spruta som hjälper mot ungefär fem saker.

Vill bara sova, men går jag och lägger mig så missar jag väl mötet sen i eftermiddag, skulle inte förvåna mig ett dugg faktiskt. Igår skulle jag bara vila i en timme, slutade med fyra timmar ungefär.. Smarta jag! Men jag lyckades somna vid 00 i alla fall så det är ju bra.

Den lille ligger och sparkar på mig nu. Vill att han ska vara ute nu och ligga i famnen istället och sparka på mig där. Känna de underbara små fingrarna och tårna. åhh.. Kan det inte vara den 30.e nu? Eller kan han inte vara lika snabb ute som min dotter? I så fall är det bara en vecka kvar om det ska bli likadant.
Snart är man två barnsförälder. Kändes konstigt att skriva det, har inte vant mig vid tanken än. Bara tänker på hur det kommer att gå på förlossningen osv. Eftersom mitt bäckenbotten är svagare denna gången så kommer det nog att göra ondare. fy fasen! Så jag är glad att jag bara ska ha två barn, ett tredje hade inte gått. Då hade jag fått vara sängliggandes redan i femte månaden säkert och det går icke för sig!
Men jag är orolig över hur det kommer att gå och hur det kommer att sluta. Vet att man ska tänka att det kommer att gå bra, men är man i denna situationen va, då går det inte att göra annat. Och ja, jag har fött barn tidigare men man är lika orolig för det för en graviditet är aldrig lik en annan och det har jag fått smaka på nu. När jag väntade min dotter så gick jag i skolan till dagen innan hon föddes. Skulle egentligen gå den dagen hon föddes också men hon kom ju som sagt 17 dagar tidigare så det var inget att göra åt.
Och på den här graviditeten så har jag knappt kunnat gå det sista och jag har blivit sjukskriven tills mammaledigheten börjar. Känns ju.. okej..?

Nä, nu ska jag inte tråka ut er mera! Have a nice day!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: