imstrongwithoutyou

Fick inte åka taxi!

Kategori: Allmänt

Detta som jag postar upp nu har jag skrivit i fria ord i länstidningen. Så allt detta har jag kopierat. (Orkar inte skriva om det!)


Jag, min sambo + våran son på 6 månader och min dotter på 6 år var uppe i Majåker hos min svärmor på påskmiddag. När vi skulle åka hem så ringde svärmors sambo till taxibolaget och ordnade taxi till oss som skulle komma kl 22.15, klockan var då 21.15.
När klockan var ungefär 21.45 så ringer han som kör taxin hem till svärmor och säger att han strax var där. Han var där efter 10 sekunder max efter att de hade pratat i telefonen. Vi var inte ens påklädda när han ringde så vi fick ju stressa lite för att hinna få oss klara så taxin skulle slippa stå där så länge. Svärmors sambo gick ut till taxin och förklarade läget att vi måste göra oss i ordning. Så kom svärmor på att taxametern är säkert igång så hon skulle gå ut och be honom stänga av den eftersom han kom tidigare än planerat så vi inte skulle betala bara för att han stod still.
Hon gick ut och sa till honom snällt att vi inte var klara och att det skulle ta lite tid och bad honom stänga av taxametern. Då blev taxichauffören arg och kallade henne otrevlig? Och körde sedan iväg medans hon hade huvudet inne i bilen. Hon hann inte ens stänga dörren innan han for iväg.
Hon gick då in och förklarade för oss och var jätte upprörd. Hon ringde tillbaka till dem och förklarade läget för telefonisten. Han sa då till henne att hon hade vart otrevlig och slitit upp dörren och att taxametern inte ens var på?! Hon hade öppnat den som vanligt! Och de sa att vi skulle få gå hem..! 2 barn och 2 vuxna i Majåker till Drömstan! Vi hade en bilbarnstol med oss och ingen vagn till den lille då vi fick skjuss av svärmors sambo till dem. Taxibolaget hade bojkottat deras telefonnummer och skulle INTE skicka en ny taxi till deras adress.
De provade då att ringa det andra numret, men eftersom de jobbar tillsammans så fick vi ingen taxi utav dem heller. De såg numret och bojkottade deras nummer + adress för ikväll!
Så jag ringde en vän till mig som var snäll och hämtade upp oss och körde oss hem till drömstan.
Ska det behöva vara så här? Kunde inte taxichauffören bara ha sagt då till henne att taxametern inte var på istället bara för att bli sur och köra iväg? Hon var ju inte ens otrevlig så jag fattar inte poängen i det hela?
Det var sista gången jag åkte taxi här i stan i alla fall! För så där gör man inte, och speciellt inte till en familj som har 2 småbarn!
Jag, min sambo + våran son på 6 månader och min dotter på 6 år var uppe i Majåker hos min svärmor på påskmiddag. När vi skulle åka hem så ringde svärmors sambo till taxibolaget och ordnade taxi till oss som skulle komma kl 22.15, klockan var då 21.15.
När klockan var ungefär 21.45 så ringer han som kör taxin hem till svärmor och säger att han strax var där. Han var där efter 10 sekunder max efter att de hade pratat i telefonen. Vi var inte ens påklädda när han ringde så vi fick ju stressa lite för att hinna få oss klara så taxin skulle slippa stå där så länge. Svärmors sambo gick ut till taxin och förklarade läget att vi måste göra oss i ordning. Så kom svärmor på att taxametern är säkert igång så hon skulle gå ut och be honom stänga av den eftersom han kom tidigare än planerat så vi inte skulle betala bara för att han stod still.
Hon gick ut och sa till honom snällt att vi inte var klara och att det skulle ta lite tid och bad honom stänga av taxametern. Då blev taxichauffören arg och kallade henne otrevlig? Och körde sedan iväg medans hon hade huvudet inne i bilen. Hon hann inte ens stänga dörren innan han for iväg.
Hon gick då in och förklarade för oss och var jätte upprörd. Hon ringde tillbaka till dem och förklarade läget för telefonisten. Han sa då till henne att hon hade vart otrevlig och slitit upp dörren och att taxametern inte ens var på?! Hon hade öppnat den som vanligt! Och de sa att vi skulle få gå hem..! 2 barn och 2 vuxna i Majåker till Drömstan! Vi hade en bilbarnstol med oss och ingen vagn till den lille då vi fick skjuss av svärmors sambo till dem. Taxibolaget hade bojkottat deras telefonnummer och skulle INTE skicka en ny taxi till deras adress.
De provade då att ringa det andra numret, men eftersom de jobbar tillsammans så fick vi ingen taxi utav dem heller. De såg numret och bojkottade deras nummer + adress för ikväll!
Så jag ringde en vän till mig som var snäll och hämtade upp oss och körde oss hem till drömstan.
Ska det behöva vara så här? Kunde inte taxichauffören bara ha sagt då till henne att taxametern inte var på istället bara för att bli sur och köra iväg? Hon var ju inte ens otrevlig så jag fattar inte poängen i det hela?
Det var sista gången jag åkte taxi här i stan i alla fall! För så där gör man inte, och speciellt inte till en familj som har 2 småbarn!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: