imstrongwithoutyou

Aj som fan!

Kategori: Allmänt

Ja, inte jag men älsklingen.
Som sagt, i lördags så cyklade han omkull när han försökte cykla ikapp mig när vi var på väg hem och han ramlade. Han var på sjukhuset idag och fick röntga. Det hela slutade med en spricka i ett revben och ett revben var nästan av. Han fick order om att vila. Alltså gör de ingenting åt saken. Istället får han proppa i sig en massa smärtstillande tills det har läkt.

Var på BVC idag med sonen. Han hade växt från 68 cm till 71 cm på 3 veckor drygt. Också fick han vaccination. Jätte duktig! Grät nästan inte alls, blev ett litet skrik men inte mer än så. Sen låg han och pratade och skrattade när jag la ner honom igen efter att ha tagit upp honom för att trösta honom. Inte många barn som gör det.
Han var utan blöja en stund och jag skulle ta fram hans bok ur skötväskan och barnmorskan undrade om jag vågade stå så där eftersom den var strax under honom. Nästan precis när jag rest mig upp så kissar han! Sa att jag klarade mig, att det bara kom lite på skon och resten på golvet. Tog en stund innan jag såg att han hade kissat på min tröja. Just då så ångrade jag mig att jag inte tog på mig 2 tröjor idag som jag tänkte göra.. Aja, tur så syndes det inte så mycket. Tröjan var ju grå ;)
Och nu är han mer gnällig än vanligt, men det har ju med sprutorna att göra.

Tinar just nu upp kycklingen i micron. Sitter och darrar, så hungrig är jag! Fast jag känner mig inte ens hungrig.. Konstigt det där. Så det blir ris, kyckling med den speciella såsen och wok grönsaker till middag. Mumsfillibaba!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: