imstrongwithoutyou

Love my family <3

Kategori: Allmänt

Som vanligt så ändras det. Och min dotter blir ledsen, så klart! Alltid samma visa. Lovar och sen när det väl kommer till kritan, så nej, jag kan inte eller jag är upptagen. Ändå så var det han själv som sa att det gick idag.
Han sa imorgon, fast han sa till mig igår att han inte kunde på onsdag när jag frågade honom. Så han sa att han skulle höra av sig imorgon om han kan eller inte. Vet man ju hur det blir med det.
Så morfar var snäll och sa att hon fick sova hos dem idag eftersom hon blev lite ledsen. Så nu är hon där och han kommer med henne vid 9 tiden imorgon för han ska jobba och hon är ju ledig numera på onsdagar. Jag går ju ändå så hemma så varför inte?

Har även tänkt på flera gånger, vad händer med henne om jag dör? Vi har ju gemensam vårdnad men han tar ju aldrig hand om henne. Vart kommer hon att hamna? Kommer farmor hennes att ta henne? Kommer min mamma få träffa henne? Kommer hon att få träffa sin lillebror?
Vet att händer det någonting med mig så vet jag att sonens pappa är bra för honom. Han kommer göra allt för honom. Och han kommer att se till att han kommer att få träffa min mamma och hennes sambo, eventuellt min pappa också. Men vad händer med henne?
Usch, vilka tankar.. Men det är så här jag tänker hela tiden.

Min mamma var snäll, vi gick och pratade på vägen till affären förut, kom fram till att man inte har så mycket tid till dottern längre då den lille tar nästan all tid och uppmärksamhet. Och min sambo hade mycket tid till henne förut, busade, lekte, målade ja allt. Men nu nästan ingenting. Så mamma var snäll och sa att hon kunde ta sonen någon söndag då hon inte jobbade så vi kunde hitta på någonting med min dotter. Och när det blir varmare att åka till stadsträdgården. Sa att det var synd att man inte hade pengar för då kunde man ha gått på bio om det hade funnits någon barnfilm nu. Hon frågade om det fanns, men det vet jag ju inte så. Sen så var det även prat om Mc Donald´s. Sa att vi har tänkt på det, men inte haft pengar till det så sett och dåligt med bussar.
Så när vi kom hem till mig igen så hämtade hon min dotter och gav mig pengar så jag och min dotter och den lille kunde åka till Mc Donald´s imorgon så hon kom hemifrån lite och göra någonting som man har sagt länge. Fast hon har dåligt ställt själv. Frågade henne om det eftersom jag vet hur mycket pengar hon har kvar "Tänk inte på lilla mamma du." fick man till svar då.
Är oerhört tacksam för den familjen jag har fått. Oavsett hur mycket/lite pengar man har kvar så gör de alltid det bästa av situationen ändå. 
Så imorgon blir det Mc Donald´s för våran del. Sen på söndag så ska jag, dottern och sambon hitta på någonting. Hoppas att det är fint väder så man kan åka pulka eller någonting.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: