imstrongwithoutyou

Sjukt!

Kategori: Allmänt

Vem är så dum att man lämnar en 5-åring själv hemma medans man själv sticker till affären?
Vill man inte ha med sig barnet dit för att det går snabbt eller något så väntar man väl på att någon annan ska komma hem så den kan passa barnet medans man själv går till affären?
Detta fick jag reda på efter att jag och min dotter kom hem från en vän till mig. Och innan det så hade hon varit hos sin farmor. Då hade alltså hennes farmor gått till affären UTAN min dotter, de bor typ 10 min från affären men det hör inte hit!, och gått och handlat 3 saker som hon skulle ha. Batterier, tejp och plåster?! Och detta var tydligen SÅ viktigt att hon inte kunde vänta tills min dotters farfar kom hem från jobbet. Kunde bett han att köpa det eller tagit med sig min dotter, men fan inte lämna henne ensam!
Vad som helst kunde ju fan ha hänt. Hon kunde tex ha skadat sig, det kunde ha börjat brinna.
Låste hon så ingen kom in? Eller hade hon öppet?
Hade hon låst och det hade börjat brinna, hur skulle min dotter ta sig ut om hon hade fått panik? Vart ifrån skulle hon ringa om någonting hände?
Hon berättade detta när vi satt i soffan att farmor hade gjort det idag. Och att hon var nära på att börja gråta när hon var där själv. Tro F*N det!
Alltså, vem gör någonting sånt här? Det förstår inte jag.
Okej, att de kanske kan göra så i sitt hemland, men nu är vi i Sverige. Man lämnar inte 5-åringar själv!
Också tänkte jag; Är detta första gången eller har hon gjort så förut?
Vet inte om jag kan lite på farmor igen. Vågar jag lämna min dotter hos henne igen?
Okej om man kanske lämnar en 9-åring eller 10-åring själv. Men inte dem som är yngre tycker jag. Så fel!

Vet inte vad jag hade gjort om det hade hänt henne någonting.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: