imstrongwithoutyou

Dopdagen.

Kategori: Allmänt

Hade dop i lördags för min son. Det var hur fint som helst, fast jag sa fel ordning på hans namn.. Visste att det skulle hända! Mina 2 vänner som jag har känt i 12 års tid blev faddrar till honom.
Har tagit kort men inte orkat lägga in dem på datorn än, men ska göra det någon dag framöver.
Han fick jätte fina dopprestener utav allihopa. Fick den första utav mamma när hon kom hem till oss på morgonen. En helt ny barnvagn. Så nu slipper man tänka på det, han hade ju nästan växt ur den vi hade innan, den ungen är lång för sin ålder!
Det bästa var nog faktiskt den doppresenten och den presenten min dotter fick utav faddrarna. Deras mamma hade skrivit min sons namn på en trä "platta" med hans datum, tid när han föddes, vad han vägde och hur lång han var. Samma fick min dotter. Har alltid velat ha någonting som det står deras datum osv på och nu äntligen fick han det!
Antar att min pojkvän tycker att den bästa presenten sonen fick var en t-shirt med hans favorit lag Bayern på.. 

Var helt slut efter dopet men då skulle vi åka till hans mamma där hans släkt var. Så dit åkte vi, var väl hemma i en kvart bara för att dumpa av alla saker och för att byta om, sen bar det av. 
Spelade spel och åt tacos. Mumma! Sonen var vaken ganska så länge, han somnade nog inte för ens vid 22.30 tiden fast man hade försökt ganska så länge för han var ju jätte trött. Men det hände väl för mycket saker omkring honom så han ville inte sova.
Vi åkte därifrån vid 01.15, så det var en låååång dag i lördags. 
Vaknade upp på söndagen och mådde piss! Huvudvärk och illamående, kändes som att man var bakfull, fast jag inget drack.

Så vi köpte ett graviditetstest i söndags. För jag hade ju mått illa sen tidigare också plus att jag var ju gravid på det första testet jag tog. Så jag gjorde testet igår och det visade sig att jag inte var gravid.
jag fick alltså missfall då jag började blöda. Berättade detta för killen och han med en gång "Men dem där är ju inte 100% säkra!" Vet inte hur han vill ha det egentligen ibland när han säger så.

Har min vän här nu också, hon kom igår kväll så vi har tittat på Big Brother, tjatat och kollat på någon wierd brud i en film.. 
Hon blir kvar här inatt också för hon mår inget vidare, inte bra att åka buss och tåg när man mår illa direkt. Så jag erbjöd mig min soffa/dotterns säng inatt också.

Vi alla har mått dåligt, hon, jag och killen. Och vi alla åt utav den laktosfria tårtan. Killen igår och vi i lördags. Han började må illa efter en halvtimme/timme efter han hade ätit den så det borde ju vara den.
Men min mamma och bror hade klarat sig iaf, så mamma kommer hit sen och hämtar resten utav tårtan.

Svinigt trött är jag också, la mig sent och upp tidigt och tog dottern till tandläkaren. Vill bara sova, men det är några timmar kvar på detta dygnet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: