imstrongwithoutyou

Prästens lilla kråka..

Kategori: Allmänt

Ringde gyn förut. De ska ringa upp mig runt 13.35 så får jag berätta hela historien för att sen boka en tid. 
Jag funderar på om jag fick missfall faktiskt, jag mår illa fortfarande, så det kanske var mens? Hade ju så när jag var gravid med min dotter. Hade mens fast jag var gravid. Så när de trodde att jag var i fjärde månaden och gjorde UL så såg dem att jag var i sjätte månaden istället. Men vi får se vad som sker. Ska iaf prata med dem och boka en tid.

Ut och flänga idag på stan. Efter samtalet ska jag väcka sonen (om han nu vill somna vill säga, han ligger och skriker inne i sovrummet just nu så) och mata honom. Sen blir det att hämta dottern på dagis. Efter det hämta en jacka och en tröja till sonen. Sen så får vi se om vi tar bussen fram eller om vi ska gå fram till Åhléns för att möta älsklingen och gå in och köpa dopkort. Kan ju vara bra att ha! Efter det en tripp till affären för att handla lite. Måste ha frimärken också. Får vi ICKE glömma!

Pratade med prästen igår som ringde. Han ska komma hem till oss på måndag och prata om dopet. Frågade honom om min dotter, om hon kan döpas fast jag och pappan har gemensam vårdnad och han inte vill att hon ska döpas men att jag vill det. Han hade aldrig vart med om det tidigare så han skulle kolla upp det tills måndag och meddela oss detta. Jag hoppas att hon kan det! Vill ju att hon ska döpas. Annars kan hon inte göra det för ens hon är 18 och kan bestämma själv. Då får hon varken gifta sig i kyrkan, konfermera sig, begravas där eller någonting sådant. Känns lite elakt faktiskt. Vi bor i Sverige! Hon är svensk medborgare och hon har en mamma som är 100% svensk! Välkommen till Sverige.. Typ! Allt detta för att han är kines..

Nu tycks sonen ha somnat iaf, efter att ha sprungit in 3 gånger under skrivandet av detta inlägg. MEN, jag ska inte säga för mycket. För snart kommer väl han ligga där inne och skrika..

Just det, har ju möblerat om i vårat vardagsrum, fast det kanske jag har skrivit? haha!
Men iaf, nu har det nya tillskottet i familjen kommit upp :D Min fina stora maskroslampa! Ja, MIN.. Han ville inte ha den först för han tänkte på ekonomin, men 150 spänn?! Hallo! En ny stor på IKEA kostar 699 och den lilla 499, klart man slår till! Men han gav med sig till slut och min kusin var snäll och hämtade den åt mig/oss. 
Lite irriterande bara att man måste göra värsta u-svängen när man går förbi, annars så går man rätt in i lampan.. Då önskar man att man vore kort! haha! Typ dvärg kort, för det är den höjden man måste ha för att kunna gå under lampan. Men det är värt det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: